Iedereen Hoort Erbij

Iedereen Hoort Erbij is een project in samenwerking met de COA (Centraal Opvang Asielzoekers). Het doel van het project is om asielzoekers/statushouders tussen de 14 en 18 jaar oud te integreren in het verenigingsleven, doormiddel van workshops en voetbaltrainingen. Voetbal wordt zowel als middel en als doel ingezet. Enerzijds om de deelnemers te laten voldoen aan de beweegnorm doormiddel van een structureel sportaanbod te creëren. Anderzijds om de deelnemers tijdens deze bijeenkomsten informatie te geven over verschillende thema’s die in Nederland spelen, met daarbij te integreren in het verenigingsleven. Dit kan zijn dat ze lid worden van een vereniging, maar ook dat ze aan de slag gaan als vrijwilliger en de club ondersteunen/helpen. De bijeenkomsten worden georganiseerd op het complex van S.V. Tongelre.

Twee keer per jaar volgt een groep van 30 deelnemers het programma. 15 weken lang volgen ze diverse workshops die bijdragen aan het integreren in Nederland. Thema’s die onder andere aanbod komen zijn; normen & waarden, omgaan met stress & emotie, hoe ziet het verenigingsleven eruit etc. Na een paar weken gaan de deelnemers starten met vrijwilligerswerk bij de verenigingen. Tijdens de eerste bijeenkomst ontvangen de deelnemers ieder hun eigen tenue van FC Eindhoven.

Door aan de normen & waarden te houden die samen opgesteld zijn met de hele groep, ontvangen de jongeren punten. Deze punten kunnen ze inzetten voor unieke belevenissen, zoals het bezoeken van een wedstrijd van FC Eindhoven of FC Eindhoven Futsal.

De deelnemers van Iedereen Hoort Erbij ontvangen na succesvol deelname een certificaat.

Meer info over het project? Mail dan naar foundation@fc-eindhoven.nl

Iedereen Hoort Erbij wordt mede mogelijk gemaakt door provincie Noord-Brabant.