FC Eindhoven verwelkomt ASML als maatschappelijk partner

Samen wordt het scholenvoetbaltoernooi nieuw leven ingeblazen

FC Eindhoven verwelkomt ASML als maatschappelijk partner van de FCE Foundation. Vanuit de maatschappelijke tak van de club wordt samen met het Veldhovense hightechbedrijf als eerste project het scholenvoetbaltoernooi nieuw leven ingeblazen. Op termijn wordt bekeken welke projecten nog meer aansluiten bij zowel de waarden van ASML als FC Eindhoven.

“Een heel mooi initiatief”, stelt Marjolein de Hooge, Head Attractive & Inclusive Communities Society & Community Engagement bij ASML. „Het was een gemis dat zo een sportief evenement voor kinderen er niet meer was. Cultuur en sport staan bij ASML hoog in het vaandel. Het is fantastisch dat we op deze manier samen met FC Eindhoven een evenement mogelijk maken waar veel kinderen plezier aan beleven en dat ook nog eens gezond is.”

Algemeen directeur Günther Peeters: “Ondanks de financiële onzekerheid die de coronatijd met zich meebracht, heeft FC Eindhoven geïnvesteerd in maatschappelijk beleid. Vanaf oktober vorig jaar zijn we met een team nieuwe projecten aan het opzetten met als doel: geen talent onbenut in regio Eindhoven de Kempen. Een van die nieuwe projecten is het scholenvoetbal. Samen met ASML brengen we de jeugd in de regio meer in beweging, een mooi gezamenlijk doel!”