Over FCE Vrouwen

FC Eindhoven Vrouwen, waar passie en prestatie samenkomen op het voetbalveld. Met de FC Eindhoven vrouwen zorgen wij ervoor dat vrouwen, net als mannen, ook de droom kunnen hebben om profvoetballer te worden.

Onze vrouwenafdeling heeft de afgelopen jaren grote stappen gezet richting professionalisering. Sinds 2018 hebben we een opmerkelijke groei doorgemaakt en nog steeds wordt er doelgericht gebouwd aan onze selectie, met als resultaat dat onze eerste teams nu meespelen in de topklasse en hoofdklasse.

De vrouwen blinken uit in hun prestaties, met als hoogtepunt het behalen van de landstitel in 2023. Dit was een historisch moment voor FC Eindhoven als club en als bolwerk, waarbij FC Eindhoven vrouwen zich voor de eerste keer de beste van Nederland mogen noemen. Maar we kijken terug op nog veel meer mooie prestaties, zoals het winnen van de futsalcompetitie in 2023/2024, waaraan we voor het eerst deelnamen sinds het toevoegen van zaalvoetbal aan ons jeugdopleidingsprogramma voor meisjes in het seizoen 2021/2022, en de bekroning met de Eindhoven SportAwards 2023 in de categorie Sportploeg van het jaar.

FC Eindhoven Vrouwen valt onder de Amateur Verenigingstak, waarbij de verdeling is gemaakt tussen de prestatieve meiden- en vrouwenteams en de reguliere teams.

De prestatieve teams bestaan uit:

FC Eindhoven Vrouwen 1: Zij komen uit in de Topklasse, het allerhoogste amateurniveau van Nederland. In het seizoen 2022-2023 behaalden ze voor het eerst het Landskampioenschap.

FC Eindhoven Vrouwen 2: Dit team speelt al enkele jaren in de Landelijke Hoofdklasse, het niveau direct onder Vrouwen 1. Vrouwen 2 vormt samen met Vrouwen 1 de selectie en draait ieder seizoen mee in de top-5 van hun competitie. Het is een uiterst knappe prestatie gezien het de enige 2e team is in deze Hoofdklasse.

FC Eindhoven Jong (Vrouwen 3): Jong FC Eindhoven is een opleidingsteam bestaande uit alleen jonge meiden, met als doel de stap naar de vrouwenselectie te maken. Zij komen uit in de 2e klasse.

Hierin is FC Eindhoven uniek; het is de enige club in Nederland die 3 teams op deze niveaus heeft.

FC Eindhoven Vrouwen Futsal: Sinds 2023-2024 zijn de prestatieve teams uitgebreid met een Futsalteam, een mix van speelsters van VR1, VR2 en Jong. In hun eerste seizoen hebben ze direct het kampioenschap in de Hoofdklasse binnengesleept.