Dominante eerste helft goed voor eerste driepunter

Naoufal Bannis met twee doelpunten en één assist grote man bij 1-3 zege

Het nieuwe voetbalseizoen is voor Eindhoven goed begonnen! De Blauwwitten wonnen met 1-3 van FC Den Bosch. Twee doelpunten van Naoufal Bannis en één doelpunt van Collin Seedorf in de eerste helft bleken genoeg voor de overwinning.

In de eerste speelronde van de Keuken Kampioen Divisie werd bij alle wedstrijden de aftrap verricht door een supporter. Aan de zijde van FC Eindhoven werd de aftrap verricht door de 9-jarige Sem van Kemenade.

In de beginfase schoot FC Eindhoven uit de startblokken met verschillende kansen over de linkerkant, maar Wouter van der Steen keerde tot tweemaal toe een inzet van Jasper Dahlhaus.

In de achtste minuut was het dan toch raak en kwam FC Eindhoven op een 0-1 voorsprong, met Naoufal Bannis als doelpuntenmaker. Na een knap weggewerkte corner, na een kopbal van Mawouna Amevor, en een schot van Brian de Keersmaecker is de derde kans in deze minuut wel raak voor de Blauwwitten.

Na het doelpunt van Naoufal Bannis had FC Den Bosch wat vaker de bal maar tot echte kansen kwam de ploeg van Jack de Gier niet. Na ruim een kwartier moest FC Den Bosch noodgedwongen wisselen. Joey Konings, die eerder in de wedstrijd in botsing kwam met Brian De Keersmaecker, kon niet meer verder. Zijn vervanger was Ryan Leijten. In de 23ste minuut kwamen de Blauwwitten op een 0-2 voorsprong. Na een goede voorzet van Naoufal Bannis en wat onrust in de verdediging van Den Bosch tikte Collin Seedorf van dichtbij binnen.

Tien minuten later is het alweer raak voor de Blauwwitten. Maarten Peijnenburg leek bij een corner aan zijn shirt getrokken en scheidsrechter Hensgens wees naar de strafschopstip. Naoufal Bannis faalde niet en passeerde keeper Wouter van der Steen: 0-3.

FC Eindhoven had in de fase na het doelpunt het betere van het spel, wat resulteerde in kansen voor FC Eindhoven. Na een schitterende opening van Jasper Dahlhaus nam Mawouna Amevor de bal op de borst aan en schoot de bal net over het Bossche doel. In de laatste tien minuten voor de rust gebeurde er vrij weinig voor beide doelen wat ervoor zorgde dat de FCE de rust inging met een 0-3 voorsprong.

Na de rust kwam FC Den Bosch feller uit de kleedkamer, maar tot echte kansen leidde dit niet. De druk op het doel van Nigel Bertrams bleef er wel op staan. De druk werd in de 52ste minuut teveel en met een sterk afstandsschot verschalkte Anass Ahannach keeper Nigel Bertrams.

Na het doelpunt leek de wedstrijd wat meer op en neer te gaan met kansen aan beide kanten. Na een goede actie van Jasper Dahlhaus kon Tibo Persyn net na zijn invalbeurt vrij inkoppen maar miste het doel net. FC Den Bosch kreeg daarna weer het betere van het spel met verschillende kansen van afstand wat resulteerde in diverse corners.

Lange tijd bleef het rustig voor beide doelen tot een kwartier voor tijd, toen Jordy van der Winden besloot maar eens uit te halen van grote afstand. Gelukkig redde Nigel Bertrams op schitterende wijze deze inzet. Dit leek het startsein te zijn voor het slotoffensief van de Bosschenaren. Het echte slotoffensief bleef uit. Den Bosch had veel de bal en gaf vaak een voorzet van de zijkant maar tot echte kansen kwam de ploeg niet. Aan de andere kant lag er daardoor ruimte voor de aanvallers van FC Eindhoven maar hier gingen de Blauwwitten niet zorgvuldig mee om. Het duel eindigde hierdoor in een mooie 1-3 overwinning. De doelpunten in de eerste helft bleken genoeg te zijn voor de winst vandaag.

Vrijdag gaat de Keuken Kampioen Divisie verder en komt Willem II op bezoek bij de Blauwwitten. Bestel je kaartje hier!

Ben jij er dit seizoen ook bij? Bestel jouw seizoenkaart 2022-2023 hier!

FC DEN BOSCH – FC EINDHOVEN: 8. Naoufal Bannis 0-1, 23. Collin Seedorf 0-2, 33. Naoufal Bannis 0-3 (strafschop), 52. Anass Ahannach 1-3. Scheidsrechter: Robin Hensgens. Geel: Steven van der Heijden en Jordy van der Winden (FC Den Bosch), Brian De Keersmaecker en Tibo Persyn (FC Eindhoven).

FC DEN BOSCH: Van der Steen; Mulders (69. Van Hedel), Van den Bogert, Ryan, Van der Winden; Ahannach, Halilovic (81. Regouin), Van der Heijden; Verbeek, Konings (17. Leijten), Cordoba (46. Van Bakel).

FC EINDHOVEN: Bertrams; Seedorf, Amevor, Peijnenburg, Rego (69. Bogaers), Dahlhaus; Van Doorm (69. Oostenbrink), De Keersmaecker; Enopka (55. Persyn), Bannis (86. Sanoh), Rottier (69. Ogenia).

Fotografie: Johan Manders