Blauwwitten nemen dik verdiend een punt mee uit Den Haag

Farouq Limouri kopt FC Eindhoven in de tweede helft langs ADO Den Haag: 1-1

FC Eindhoven neemt een dik verdient punt mee uit Den Haag. Tegen ADO Den Haag werd het in het Bingoal Stadion na een 0-1 ruststand, uiteindelijk 1-1. Farouq Limouri kopte in de tweede helft de gelijkmaker tegen de touwen.

Het begin van de wedstrijd verliep voor beide partijen rommelig, waarin ook geen kansen gecreëerd werden. De thuisploeg kwam een aantal keer dreigend in de zestien van de Eindhovenaren, maar deze pogingen werden steeds tijdig weggewerkt.

De eerste echte kans was in de vijftiende minuut voor ADO Den Haag. Uit een corner kwam de bal goed voor en probeerde oud-Blauwwitter Jort van der Sande binnen te koppen, maar Jorn Brondeel wist prima redding te brengen.

In de 21e minuut kwamen de Blauwwitten met een eerste kans. Evan Rottier kreeg de bal op een presenteerblaadje voorgezet van Justin Ogenia en probeerde deze meteen op doel te schieten, maar zag hem overgaan. Na 24 minuten was het dan toch raak voor de thuisploeg. Jerry van Wolfgang kreeg de bal wat gelukkig mee en werkte deze met een wippertje in het net achter Jorn Brondeel. Daarmee kwam de stand op 0-1.

Met een klein halfuur gespeeld te hebben bleef de ploeg uit Den Haag de druk opvoeren en moest Jorn Brondeel wederom in actie komen bij een lange afstandsschot, waarbij hij redding bracht. Ook vijf minuten voor rust kwam Jorn Brondeel weer goed in actie en voorkwam een nog grotere achterstand.

De tweede helft begon rustig, waarbij beide partijen over en weer druk uitvoerde. In de 55e minuut kwamen de Eindhoven op gelijke hoogte. Een corner van Ozan Kökcü wist Farouq Limouri te bereiken, die de bal vervolgens in de hoek kopte. Zo werd de stand op het scorebord 1-1. Na het doelpunt bleven de Blauwwitten goed druk zetten en werden er nog wat kansen gecreëerd.

In de 66e minuut creëerde ADO Den Haag een enorme kans. Alex Schalk zag net buiten de zestien zijn kans schoon en probeerde het van deze afstand. Jorn Brondeel wist een uitstekende redding te brengen en haalde de bal uit de bovenhoek.

Het Haags kwartiertje brak aan, al was daar gelijk bij ingang nog niks van te merken. Echter kreeg ADO na vijf minuten een vrije trap, die uitdraaide op een counter voor de club uit Eindhoven. De voorzet van Ozan Kokcu bereikte Evan Rottier, die de bal van zijn borst liet schieten en keeper Nick Marsman kans gaf om in te grijpen.

Met nog tien minuten op de klok werden er door beide ploegen kansen gecreëerd. Zo wist Henk Veerman keeper Jorn Brondeel te omspelen, maar schoot hij de bal voorlangs. Vlak voor het einde van de officiële speeltijd moest de keeper van de Blauwwitten opnieuw in actie komen, ditmaal hield hij het schot van invaller Joel Ideho uit het doel.

In de extra speeltijd wist invaller Jasper Dahlhaus het nog heel spannend te maken. Na een prima actie van Mart Lieder krulde hij de bal tegen de lat. Hiermee eindigde de wedstrijd in een 1-1 gelijkspel.

Volgende week spelen de Blauwwitten niet op vrijdagavond, maar staat de thuiswedstrijd tegen Telstar gepland op zondagmiddag om 12:15 uur. Ben jij er ook bij? Koop hier alvast je tickets!

ADO Den Haag – FC Eindhoven 1-1 (1-0) 24. Jerry van Wolfgang 1-0, 56. Farouq Limouri 1-1. Scheidsrechter: Alex Bos. Geel: Achraf el Bouchataoui, Sven Simons (FC Eindhoven). Aantal toeschouwers: 8410.

ADO Den Haag: Marsman; Asante, Siereveld, Sürmeli (11. Klas), Waem (77. Ideho), Absalem; Esaja, Vigen (77. Sellouki), Van der Sande (77. Veerman), Van Wolfgang (62. Van Mieghem), Schalk.

FC Eindhoven: Brondeel; Seedorf, Limouri, Amevor, Wouters, Ogenia; Simons, El Bouchataoui (89. Van Doorm), Dorenbosch (62. Lieder), Kökcü; Rottier (90+2. Dahlhaus), Sleegers.

Fotografie FC Eindhoven Media | Johan Manders