Wedstrijduitslagen 5 februari

Afgelopen zaterdag zijn een aantal academyteams weer begonnen met de competitie. Benieuwd hoe het deze ploegen is vergaan? Dat lees je in deze wekelijks terugkerende rubriek, waarin we terugkijken naar de resultaten van het afgelopen weekend.

FCE O13 verdeelt de punten
Afgelopen zaterdag speelde de O13 van FC Eindhoven tegen de O13 van Feyenoord. FC Eindhoven kwam op voor sprong door een goal van Dylano Noijen op aangeven van Navy Lamey. De Eindhovenaren kwamen op een 0-2 voorsprongen door nog een goal van Dylano. Uiteindelijk wist Feyenoord nog 2 keer te scoren en eindigde de wedstrijd in een 2-2 gelijkspel.

FCE O14 verliest oefenduel
De O14 van Eindhoven reisde afgelopen weekend af naar België om het tegen Lommel op te nemen. Het bleek een erg zware wedstrijd te zijn waarin met 7-1 verloren werd. Chevannyo McDowall wist voor de Eindhovenaren het enige doelpunt te maken uit een strafschop.

FCE O15 pakt 3 punten
FC Eindhoven speelde afgelopen weekend thuis tegen FC Dordrecht. Dordrecht bepaalde de rust stand van 0-1. Na de rust wist Eindhoven de wedstrijd om te draaien, Thijs Muller benutte een strafschop voor de 1-1. Daarna was Eindhoven de betere partij en scoorde Igor Sanders de 2-1 om de Eindhovenaren op voorsprong te zetten. Later bepaalde Igor de eindstand door de 3-1 binnen te schieten.

FCE O16 wint in eigen huis
De O16 van Eindhoven begint sterk tegen Roda JC, al na 10 minuten wist Zakaria Haddaouite scoren door aangeven van Gedion Constancia. Na de rust wist Zakaria nog een keer te scoren door een vrije trap binnen te schieten. In de 68ste minuut wist Roda iets terug te doen door de aansluitingstreffer te maken voor de 2-1. In de slotfase wist Eindhoven de score uit te breiden naar 3-1 door een goal van Roel Krol. De wedstrijd eindigt in een 3-1 overwinning voor de Eindhovenaren.

FCE O18 wint nipt
Voor de O18 van Eindhoven stond een competitiewedstrijd tegen MVV op het programma. Eindhoven was de sterke ploeg en wist in de slotfase op een 1-0 voorsprong te komen door een goal van Timo den Hartog. De wedstijd wordt uiteindelijk dik verdient gewonnen met 1-0.

FCE 021 speelt doelpuntrijke wedstrijd
De O21 van FC Eindhoven ging afgelopen zaterdag op bezoek bij Ajax, de thuisploeg was op De Toekomst de eerste helft de sterke ploeg. Ajax wist 2 keer te scoren en zorgde voor een ruststand van 2-0. In de tweede helft waren de Eindhovenaren duidelijk gevaarlijker en maakt zij steeds meer het spel. Toch kwamen de Amsterdammers tegen de verhouding in op een 3-0 voorsprong. In de 70ste minuut wist Eindhoven toch iets terug te doen door een goal van Nick Brenneis op aangeven van Zoran Hurkmans. Ajax wist een strafschop te benutten voor de 4-1. Kort daarna wist Nick door een snelle aanval de 4-2 binnen te schieten door weer een goede voorzet van Zoran. De wedstrijd eindigde in een 4-2 nederlaag.