Puntendeling tegen Telstar

Klassieker van de Keuken Kampioen Divisie eindigt in 1-1

Daags na Koningsdag nam FC Eindhoven het op de vroege zondagmiddag op tegen Telstar. In het Jan Louwers Stadion eindigde de Klassieker van de Eerste Divisie in 1-1. Evan Rottier scoorde vroeg in de wedstrijd de openingstreffer. Na rust maakte Zakaria Eddahchouri de gelijkmaker.

De Blauwwitten kwamen razendsnel op voorsprong tegen de Witte Leeuwen. In de derde minuut kopte Evan Rottier zijn negende treffer binnen. De voorzet op maat kwam van de voet van Achraf El Bouchatoui! Even later creëerde FCE gevaar door een opstomende Justin Ogenia over de linkerflank. De voorzet miste net wat kracht waardoor doelman Ronald Koeman Jr. van Telstar, de bal makkelijk kon pakken.

In de 25ste minuut kreeg Telstar een goede mogelijkheid via een vrije trap op een meter of twintig van het doel. Zakaria Eddahchouri ging achter de bal staan maar krulde de bal over het doel van Jorn Brondeel. Vervolgens kreeg Ozan Kökcü zijn eerste kans van de wedstrijd. Ogenia gaf goed voor op Sven Simons die de bal aflegde op Kökcü. De nummer 10 kapte naar zijn linkerbeen en schoot de bal in de handen van Ronald Koeman Jr..

Tien minuten in de tweede helft kwam Telstar terug in de wedstrijd, Zakaria Eddahchouri kopte de bal via de handen van Jorn Brondeel in het doel: 1-1. Enkele minuten na de 1-1 moest Brondeel het veld verlaten met een blessure en kwam Jort Borgmans binnen de lijnen.

De tweede helft was in evenwicht en beide ploegen gaven elkaar weinig ruimte. Toch kreeg invaller Mart Lieder ineens een grote kans toen de bal tussen twee verdedigers van Telstar in doorschoot. Uitgeweken naar de rechterkant schoot Lieder hard, maar ook hoog over.

In de slotfase kwam de wedstrijd meer los en gingen beide ploegen voor de winst. Zo had Youssef el Kachati een mooi schot in de benen maar raasde de bal voor het doel door. Aan de andere kant had Sven Simons een mooie schijnbeweging met voorzet en kon Mart Lieder net niet tot een kopbal komen.

Ook Jort Borgmans kon zich nog onderscheiden in de blessuretijd. Na een snelle counter van Telstar had Borgmans het laatste woord en verwerkte een schot knap van Christos Giousis tot corner.

Vrijdag 3 mei reist FC Eindhoven af naar onze oosterburen in Helmond, waar De Dérby tegen Helmond Sport gespeeld zal worden. Het duel begint om 20.00 uur en tickets zijn hier te verkrijgen.

FC Eindhoven – Telstar 1-1 (1-0) 3. Evan Rottier 1-0, 55. Zakaria Eddahchouri 1-1. Scheidsrechter: Clay Ruperti. Geel: Mawouna Amevor, Mart Lieder (FC Eindhoven). Aantal toeschouwers: 2349.

FC Eindhoven: Brondeel (62. Borgmans); CollinSeedorf, Limouri, Amevor, Wouters, Ogenia (62. Dahlhaus); Simons, El Bouchataoui (72. Sleegers), Dorenbosch (62. Lieder), Kökcü; Rottier.

Telstar: Koeman; Van de Loo; Apau, Koswal (79. Giousis), Bakker, Oude Kotte; Plat, Overtoom (72. Kaandorp); El Kachati, Eddachouri (72. Gravenberch), Tahiri (79. Cain Seedorf);

Fotografie FC Eindhoven Media | Luca Engelbracht