Rondje langs de Blauwwitte velden

Futsal, VR1 en O15 aan kop!

Terwijl de BVO nog een goede week moet wachten tot het de competitie weer hervat, speelden de overige entiteiten wel hun wedstrijden. Een overzicht van hun resultaten.

Futsal terug aan kop

De Futsal moest dit weekend twee keer aan de bak. AGOVV en FC Marlène kwamen op respectievelijk vrijdag en zondag naar het Indoor sportcentrum. In beide duels moesten de Blauwwitten diep gaan om de tegenstander over de knie te krijgen. Op vrijdagavond duurde het lang tot FCE de Apeldoornse muur van AGOVV wist te slechten. Vele kansen leidden pas in de 8e minuut voor rust tot de openingstreffer. Uiteindelijk wisten de Blauwwitten de score nog op de schroeven naar een 4-0 eindstand.

Op zondagmiddag wachtte echter een nog zwaardere wedstrijd voor de zaalvoetballers van FC Eindhoven; FC Marlène kwam naar Eindhoven. Een kraker, waarin FCE voor het eerst dit seizoen in eigen huis op achterstand kwam. De reactie van de Blauwwitten was goed en nog voor de rust was de stand omgedraaid in een 3-1 voorsprong. Na rust ontbrandde een heerlijke pot zaalvoetbal, waarin FC Eindhoven een riante 6-2 voorsprong nam. De bezoekers uit Heerhugowaard vochten zich knap terug tot 6-4, waarna  Zakaria Amrani de wedstrijd vanaf eigen helft in het slot gooide. In de laatste secondes bepaalde FC Marlène de eindstand op 7-5.

Door de twee overwinningen stijgt de Futsal naar de koppositie in de Eredivisie. Vrijdag 2 december speelt FCE weer in eigen huis. Het Groningse Leekster Eagles is om 20:00 de tegenstander in het Indoor Sportcentrum.

Vrouwen 1 doet goede zaken

In de Topklasse ontving koploper FC Eindhoven VR1, middenmoter DTS’35 VR1 uit Ede. Op het eigen Sportpark Genneperparken konden de dames zich niet revancheren, voor de nederlaag van vorige week tegen Ter Leede. Uiteindelijk eindigde de wedstrijd in 1-1. Doordat Ter Leede in eigen huis verloor, hebben de Blauwwitten nu wel een voorsprong van zes punten op achtervolgers Seasum en Ter Leede. Komende zondag gaat FC Eindhoven op bezoek bij Be Quick’28 in Zwolle. FC Eindhoven VR2 won op zondag met 3-0 van vv FSG. Door deze overwinning stijgen de dames naar de derde plaats in de Hoofdklasse. Vrouwen 2 speelt komende zondag ook een uitwedstrijd. Zij gaan op bezoek bij FC Berghuizen VR1 in Oldenzaal.

FCE Academy boekt prima resultaten

Ook voor de teams van de FCE Academy was het een prima weekend. Op zaterdag wisten alle teams, op de O13 na, hun wedstrijden te winnen. Vooral de overwinning van de O15 op de leeftijdsgenoten van FC Dordrecht was een speciale. Door de 0-1 overwinning stijgt de ploeg van Ufuk Demir naar de eerste plaats in Divisie 4. Met nog twee wedstrijden te gaan, heeft de O15 één punt voorsprong op nummer twee FC Dordrecht en drie punten op nummer drie Roda JC Kerkrade. Met nog twee wedstrijden te gaan, heeft de O15 dus alles in eigen hand. Te beginnen zaterdag, in eigen huis tegen Westlandia O15.