Opnieuw een kraker in eigen huis

Voorbeschouwing FC Eindhoven – Roda JC Kerkrade

In de zevende speelronde staat de ontmoeting met Roda JC op het programma voor de Blauwwitten. De wedstrijd tussen de huidige nummer twee en drie van de competitie wordt om 20:00 afgetrapt in het Jan Louwers Stadion. Maar eerst blikken we vooruit op dit duel met Maarten Peijnenburg, maker van het enige Blauwwitte doelpunt in de vorige thuiswedstrijd tegen de ploeg uit Kerkrade.

Na een zware uitwedstrijd tegen Almere City op de maandagavond, wisten de Blauwwitten haar ongeslagen status te behouden. Na een doelpuntloze eerste helft, was het de thuisploeg die op voorsprong kwam via Jeredy Hilterman. De spits schoot een penalty, gegeven door scheidsrechter Martin Pérez, overtuigend binnen. Lang kon Almere City FC niet genieten van de voorsprong, want een paar minuten later zorgde Collin Seedorf al voor de gelijkmaker. Na een goede corner van Sven van Doorm wist de verdediger knap binnen te knikken en bepaalde hiermee de eindstand op 1-1.

De ploeg van Rob Penders had het lastig in de uitwedstrijd bij Almere City, zag ook centrale verdediger Maarten Peijnenburg: “Als je kijkt naar het verloop van de wedstrijd denk ik dat je tevreden mag zijn met een punt. Al hadden we van te voren meer van de wedstrijd verwacht.” Waar de Blauwwitten tegen MVV nog de sterren van de hemel speelden, ging het in Almere een stuk moeizamer: “Kijk, je kan natuurlijk niet verwachten dat je alle 38 wedstrijden in een seizoen zo speelt als tegen MVV, en tegen Almere City FC hadden we wat moeite met het feit dat zij ook 5-2-3 speelde. Toch is een 1-1 gelijkspel daar geen schande, want Almere City FC heeft gewoon een sterke ploeg met veel goede spelers.”

De ploeg uit Kerkrade wist in het eigen Parkstad Limburg Stadion te winnen van De Graafschap, de huidige nummer zeventien van de competitie. Na vlugge goals in de eerste helft van Bryan Limbombe en Dylan Vente, schoot Limbombe vlak na rust ook zijn tweede goal binnen. Maar ondanks de 3-0 achterstand, wist de ploeg van Adrie Poldervaart door goals van Giovanni Korte en Devin Haen toch de spanning in de wedstrijd terug te brengen. Uiteindelijk bleek dit niet genoeg voor een resultaat en eindigde de wedstrijd in 3-2 voor Roda JC Kerkrade. Door dit resultaat steeg de ploeg uit Zuid-Limburg naar de derde plaats in de competitie.

Vrijdag dus de clash tussen de huidige nummer twee en drie. Maarten Peijnenburg verwacht dan ook een lastige en spannende wedstrijd tegen Roda JC: “Roda is net als Almere een hele sterke ploeg, met veel aanvallende kwaliteiten. Ook hebben ze de luxe dat ze in staat zijn jongens in te brengen die voor veel gevaar kunnen zorgen. Toch denk ik dat als we ons eigen spel spelen en we ons niveau weten te halen van de thuiswedstrijd tegen MVV, dat er dan zeker iets te halen valt.”

FC Eindhoven staat na zeven wedstrijden op een prachtige tweede plaats in de competitie en ligt meer dan op schema voor een plek in de play offs voor Eredivisie voetbal. Over of de Blauwwitten niet stiekem verder kijken dan ‘slechts’ het behalen van de nacompetitie, is Peijnenburg duidelijk: “Ik denk dat de play offs gewoon het doel moet blijven. We staan er nu super goed voor en willen natuurlijk elke wedstrijd winnen, maar als we de nacompetitie weten te behalen hebben we een uitstekend seizoen gehad. Eén zwaluw maakt namelijk nog geen zomer.”

Al ruim 3000 supporters zijn morgen aanwezig bij de kraker tussen FC Eindhoven en Roda JC Kerkrade. Nog geen tickets? Scoor ze hier!