FCE wacht kraker in MAC3PARK Stadion

Voorbeschouwing met Rob Penders

Vrijdagavond reist de ploeg van trainer Rob Penders af naar Zwolle voor het treffen met PEC. De onderlinge confrontatie tussen de huidige nummer drie en vier staat na meer dan tien jaar weer eens op het programma. Om 20:00 zal het fluitsignaal van scheidsrechter Robin Gansner klinken voor het begin van de wedstrijd in het MAC3PARK Stadion.

FC Eindhoven kende een korte voorbereiding op het duel met de Blauwvingers. Maandagavond kwam de ploeg van Rob Penders nog in actie op Sportcomplex Zoudenbalch. Jong FC Utrecht bleek lange tijd een zeer moeilijke horde voor de Blauwwitten, maar in de eindfase wist de ploeg alsnog de drie punten te veroveren. Voor het oog van 69 supporters was het Charles-Andreas Brym, die in de 81e minuut voor de verlossende treffer. zorgde. Door de overwinning op Jong FC Utrecht behoudt FC Eindhoven de aansluiting met nummer 3, PEC Zwolle, de tegenstander van vrijdagavond. Hoofdtrainer Rob Penders was duidelijk niet tevreden over de wedstrijd van maandagavond: “dit was onze slechtste wedstrijd van dit jaar.”

In het Eerste Divisie seizoen 2011/12 stonden FC Eindhoven en PEC Zwolle voor het laatst tegenover elkaar. In het seizoen dat de Zwollenaren kampioen werden, wisten zij tot twee keer toe niet langs de Blauwwitten te komen. De uiteindelijke nummers een en drie van dat seizoen hielden elkaar tot twee keer toe in evenwicht, waardoor zowel de ontmoeting in Zwolle als die in Eindhoven eindigde in een gelijkspel. Wel werd PEC Zwolle kampioen in het onderlinge treffen in Overijssel. Het 0-0 gelijkspel was genoeg voor de Zwollenaren om de schaal in ontvangst te nemen.

Topper in de KKD

Na de degradatie van vorig seizoen, geldt PEC Zwolle als een van de topkandidaten voor promotie. Tot nu toe maken de Zwollenaren een prima seizoen door. De ploeg van Dick Schreuder staat op de derde plaats op slechts twee punten van koploper Heracles Almelo. Penders is blij met tegenstanders van dit kaliber in de KKD: “Ploegen als PEC Zwolle zijn heel waardevol voor ons. We kunnen ons hier mee meten en laten zien dat we beter kunnen.”

De Blauwwitten zullen in de onderlinge confrontatie met PEC Zwolle gaan voor de achtste overwinning dit seizoen, maar zullen dit moeten doen zonder de geschorste Collin Seedorf. In de uitwedstrijd van afgelopen maandag tegen Jong FC Utrecht kreeg de verdediger namelijk zijn tweede gele kaart van die wedstrijd. Wel maakte Brian de Keersmaecker afgelopen maandag zijn eerste minuten sinds zijn blessure die hij opliep aan het begin van het seizoen thuis tegen Jong AZ. Penders zal dus vrijdagavond tegen PEC Zwolle ook weer over de Belgische middenvelder kunnen beschikken.

Zit je morgenavond niet in het uitvak, dan is de wedstrijd morgenavond te volgen via het schakelkanaal van ESPN.

Bekijk hier het volledige interview met Rob Penders: