FCE incasseert domper in blessuretijd: 1-1

Blauwwitten behouden ongeslagen status

FC Eindhoven leek in de thuiswedstrijd tegen FC Dordrecht op een 1-0 overwinning af te stevenen, maar moest ver in de blessuretijd de gelijkmaker incasseren. Het duel eindigde in een 1-1 gelijkspel door doelpunten van Jasper Dahlhaus en Samuele Longo.

Na de interlandbreak, waarbij FC Eindhoven vijf spelers zag uitliegen, keerden de Blauwwitten terug aan de Aalsterweg voor het vervolg van de competitie. Er was één wijziging bij de ploeg van Rob Penders: Cas Faber verving de geblesseerde Collin Seedorf.

Het begin van de wedstrijd was tam en beide ploegen waren niet gevaarlijk voor het doel. Dit veranderde toen Aliou Baldé besloot te beginnen aan een lange solo. De aanvaller van FC Dordrecht ging over de rechterflank door en schoot tegen buitenkant van de paal. Hierna kwamen de aanvallen van FCE steeds beter uit de verf. De eerste echte mogelijkheid was voor Evan Rottier, die na een lage voorzet bijna kon binnentikken, maar keeper Bossin was alert genoeg.

FC Eindhoven kreeg in het verloop van de eerste helft meer grip op de wedstrijd. De ploeg had vaker de bal, maar kansen kwamen er niet. Aan de andere kant kwam FC Dordrecht er een aantal keren snel uit maar telkens had de verdediging van FC Eindhoven een antwoord. Na kwart wedstrijd kopte Charles-Andreas Brym na een zorgvuldige aanval de bal over het doel. Vervolgens kreeg ook captain Mawouna Amevor nog een mogelijkheid, maar hij zag zijn schot overgaan.
Na een goede actie over de linkerkant legde Jasper Dahlhaus de bal perfect voor de voeten van Evan Rottier, maar de aanvaller werd genoeg gehinderd door keeper Bossin. Na 47 minuten gingen de ploegen met 0-0 en weinig serieuze kansen de rust in.

De rust gaf beide ploegen de tijd om iets nieuws te verzinnen voor de tweede helft. Beide ploegen kozen ervoor om dit met dezelfde spelers te gaan proberen. Het eerste gevaar na rust kwam net als in de eerste helft van de kant van FC Dordrecht. Na een onrustige situatie achterin kon Jaymillio Pinas van dichtbij schieten, maar zijn schot ging naast.

Na een uur spelen was daar eindelijk het doelpunt voor de Blauwwitten. Na een goede steekbal van Pieter Bogaers stond Jasper Dahlhaus oog in oog met Bossin en faalde niet. De speler twijfelde geen seconde en schoot de bal tussen de benen van de uitkomende keeper door. De Blauwwitten kwamen hierdoor op een verdiende 1-0 voorsprong.

Kort na het doelpunt leek FC Dordrecht wat terug te doen maar werd het doelpunt van Toine van Huizen afgekeurd wegens buitenspel. Het afgekeurde doelpunt gaf FC Dordrecht het geloof dat er meer in zat. De ploeg kwam vaker van zijn eigen doel af en creëerde mogelijkheden. Verschillende schoten werden door de verdediging van FC Eindhoven geblokt.

De grootste mogelijkheid voor de ploeg uit Dordrecht kwam een kwartier voor het einde. De combinatie tussen Alilou Baldé en Boubakar Camara leek perfect, maar de bal werd door laatstgenoemde van dichtbij overgeschoten. Na deze kans ging het spel over en weer met aan beide kanten mogelijkheden. Het grootste gevaar voor het eind kwam wederom van Aliou Baldé, die erg bedrijvig was, maar telkens de scherpte net miste. Op het eind werd het nog lichtelijk onvriendelijk naar elkaar en kwamen er verschillende opstootjes.

Op het allerlaatste moment ging het mis voor de Blauwwitten toen Samuele Longo uit een corner raak kopte. Hierdoor eindigde de wedstrijd in 1-1.

Aankomend weekend reizen de Blauwwitten richting Den Haag voor het vervolg van de competitie. De volgende thuiswedstrijd zal zijn op vrijdag 14 oktober tegen TOP Oss. Informatie over de ticketverkoop vind je hier!

FC Eindhoven – FC Dordrecht 1-1 (0-0) 61. Jasper Dahlhaus 1-0, Samuele longo. Scheidsrechter: Rob Dieperink. Geel: Ozan Kökcü, Nigel Bertrams, Charles-Andreas Brym (FC Eindhoven), Anouar el Azzouzi, Vincent Schippers, Toine van Huizen, Liam Bossin, Samuele Longo (FC Dordrecht). Aantal toeschouwers: 2345.

FC Eindhoven: Bertrams; Faber (88. Ogenia), Amevor, Peijnenburg, Bogaers, Dahlhaus; Van Doorm, Oostenbrink; Brym, Rottier (56. Diaby-Fadiga), Kökcü (82. Janssen).

FC Dordrecht: Bossin; Schippers (74. Wielzen), El Azzouzi (82. Reemst), Van Huizen, Van der Avert, Brito; Schuurman, Suray (82. Smolarczyk); Pinas (58. Camara), Longo, Baldé.

Fotografie: Johan Manders