FC Eindhoven probeert ongeslagen reeks tegen ADO te behouden

Hagenezen blijken lastige tegenstander

Maandagavond 18 september staat een thuiswedstrijd op het programma voor de Blauwwitten. Om 20.00 zal er in het Jan Louwers Stadion afgetrapt worden tegen ADO Den Haag. Afgelopen vrijdag ging FC Eindhoven nog op bezoek bij Jong AZ, waar een 0-0 stand de hele wedstrijd op het scorebord bleef staan. De Blauwwitten wisten in Wijdewormer wel voor de derde pot op rij de nul te houden en het enige ongeslagen team in de Keuken Kampioen Divisie te blijven.

Over de Hagenezen

ADO Den Haag zal niet graag op vorig seizoen terugkijken. Zo eindigde de ploeg op de twaalfde plek in de KKD. Met deze lage klassering miste de Haagse ploeg de play-offs, wat niet de verwachting was. Om een nieuw teleurstellend seizoen te voorkomen zijn er de nodige transfers gedaan. Gevestigde namen zoals ex-FC Eindoven-speler Jort van der Sande, Henk Veerman en Daryl van Mieghem werden gehaald om de aanval te versterken.

Tot dusver boekten de Hagenezen drie overwinningen, één gelijkspel en één verlies. Beginnend met een 0-0 gelijkspel uit bij De Graafschap en een 0-3 verlies tegen Roda in eigen huis, lijken de Hagenezen na drie overwinningen op rij hun vorm te hebben gevonden. De ploeg van Darije Kalezic zal met een goed gevoel afreizen naar Eindhoven.

Historische Balans

ADO Den Haag is in het verleden vaak een lastige tegenstander gebleken voor de Blauwwitten. Zo stamt de laatste overwinning van FC Eindhoven tegen ADO Den Haag uit 2001. Toen werd in de toenmalige TOTO-Divisie een 1-4 overwinning behaald in Den Haag. De laatste thuisoverwinning over de Hagenezen vond plaats op 23 januari 1977, toen EVV Eindhoven-spits Hans Bleijenberg als enige het net wist te vinden in een 1-0 winst.

De volledige balans tegen ADO luidt: 7 maal winst, 13 keer gelijk en 35 verliespartijen. De overige vijf overwinningen van FC Eindhoven stammen af uit de jaren waarin Jan Louwers furore maakte als speler voor Eindhoven.

Vorig seizoen werd er in eigen huis nog 1-1 gelijkgespeeld tegen de ploeg uit Den Haag. In de eerste helft kwam FC Eindhoven voor rust nog op achterstand na een eigen doelpunt van Jasper Dahlhaus. In het laatste kwartier wist Naoufal Bannis met een kopbal de 1-1 eindstand op het scorebord te zetten.

De Blauwwitten zullen aanstaande maandag er alles aan doen om de goede competitiereeks voort te zetten en sinds lange tijd weer een overwinning te behalen tegen ADO Den Haag. Hierbij kunnen de spelers uw steun goed gebruiken. Wilt u FC Eindhoven aanstaande maandag steunen? Bestel dan hier je tickets!

LET OP! Aanstaande maandag organiseert de Stichting 18 September in Eindhoven ook dit jaar het jaarlijkse defilé en de fakkeltocht ter herdenking van de bevrijding van Eindhoven op 18 september 1944. Deze defilé passeert ook de Aalsterweg en kan ervoor zorgen dat deze moeilijk over te steken is. Houd hier dus rekening mee als u naar het Jan Louwers Stadion reist!

FCE – ADO eindigde vorig seizoen in een 1-1 gelijkspel