Duel der Blauwwitten in Jan Louwers Stadion

Voorbeschouwing met Rob Penders

Vrijdagavond ontvangt FC Eindhoven het Doetinchemse De Graafschap in het Jan Louwers Stadion. Het duel met de Superboeren begint zoals gewoonlijk om 20:00. Samen met hoofdtrainer Rob Penders blikken we vooruit.

FC Eindhoven opende het carnavalsweekend met een uitwedstrijd tegen TOP Oss. Dankzij een speciale actie van partner BetCity reisden 244 Blauwwitters mee naar het Frans Heesen Stadion. Helaas kon de ploeg van Rob Penders dit niet belonen met drie punten. Ondanks vele kansen ging de wedstrijd met 2-0 verloren. Aankomend tegenstander De Graafschap speelde op zondagmiddag tegen Roda JC Kerkrade. In eigen huis wisten de Superboeren met 2-0 te winnen.

Eerder dit seizoen troffen beide ploegen elkaar in Doetinchem. Een wedstrijd die Dyon Dorenbosch niet snel zal vergeten. Op De Vijverberg, stond de jonge middenvelder voor het eerst in de basisopstelling. Hij betaalde het vertrouwen meteen terug, door in de tweede helft de 0-1 binnen te schieten. Naoufal Bannis zorgde vervolgens voor de tweede Eindhovense treffer. De Graafschap deed nog wel wat terug, maar meer zat er niet in voor de Superboeren. FC Eindhoven kon zo, voor het eerst sinds 2013, drie punten meenemen uit Doetinchem. Rob Penders geeft aan die wedstrijd nog goed te herinneren: ‘Het is nog vrij recent, desondanks is er veel veranderd, bij beide ploegen. Ik vond wel dat we daar een hele degelijke wedstrijd speelden. Weinig weggegeven en dodelijk geweest met de kansen die we hebben gekregen.’

Voor De Graafschap verloopt het seizoen nog niet erg soepel. De huidige veertiende plaats symboliseert het seizoen van de Superboeren. Toch voorziet Penders een gevaarlijke tegenstander in de ploeg uit Doetichem: ‘De Graafschap is een goede ploeg, die veel te laag staat voor de kwaliteiten die ze in huis hebben.’ De laatste jaren was de ploeg uit Doetinchem een aantal keer dicht bij promotie, maar tot een rentree in de Eredivisie kwam het niet. Vorig seizoen eindigde het seizoen van de Superboeren notabene in het Jan Louwers Stadion. In de eerste ronde van de play-offs schakelde Rob Penders en zijn elftal De Graafschap uit. Na een 1-1 gelijkspel op De Vijverberg, stond in Eindhoven na een kleine twintig minuten de eindstand van 3-1 al op het bord.

In eigen huis tegen De Graafschap blijkt de laatste jaren sowieso een fijn affiche voor de Blauwwitten. Sinds 2014 kwamen beide ploegen elkaar acht keer eerder tegen aan de Aalsterweg. Vijf keer bleven de punten in het Jan Louwers Stadion. Slechts twee keer werd er verloren en één ontmoeting eindigde in een gelijkspel. Saai is het ook nooit tussen deze twee ploegen. In die acht wedstrijden sinds 2014 vielen er maar liefst 31 doelpunten. Een gemiddelde van 3,9 per wedstrijd!

Bij FC Eindhoven is aanvoerder Mawouna Amevor geschorst. Hij kreeg tegen TOP Oss zijn vijfde gele kaart van dit seizoen. Charles-Andreas Brym keert juist weer terug van een schorsing. Steun FCE in dit mooie duel en koop. jekaarten nu via de ticketshop!

Bekijk. hier het volledige interview met hoofdtrainer Rob Penders