De eerste wedstrijd van het jaar belooft een interessant duel te worden

Aankomende vrijdag wordt de eerste wedstrijd van het nieuwe jaar voor FC Eindhoven in eigen huis gespeeld. De huidige nummer 7, De Graafschap, komt op bezoek aan de Aalsterweg. Als er gekeken wordt naar de statistieken van voorgaande wedstrijden, belooft het een interessant duel te worden.

De Graafschap heeft een indrukwekkend track record tegen FC Eindhoven, met negen overwinningen en twee gelijke spelen in de laatste veertien duels, waarbij De Superboeren gemiddeld 2,2 keer per wedstrijd tot scoren kwamen. Daarnaast kwamen beide ploegen in de laatste vier Keuken Kampioen Divisie-duels minimaal twee keer tot scoren, wat de verwachtingen voor een boeiende ontmoeting versterkt.

Individuele prestaties van de spelers geven een extra spannende kijk op het duel. Evan Rottier van FC Eindhoven is in topvorm, betrokken bij minimaal één doelpunt in zijn laatste vier Eerste Divisie-duels (2 goals en 4 assists). Aan de zijde van De Graafschap valt Simon Colyn op. Hij is in zijn laatste drie competitiewedstrijden betrokken geweest bij doelpunten (1 goal en 2 assists).

Ook op tactisch gebied is het van toegevoegde waarde om naar de statistieken te kijken. De Graafschap heeft in de laatste twee KKD-duels laten zien dat ze gevaarlijk zijn van buiten de zestien. De Graafschap scoorde in december 2019 voor het laatst in drie KKD-duels op rij van buiten de zestien. Het wordt interessant om te zien hoe beide teams hiermee omgaan.

Met de kennis van deze statistieken en prestaties belooft het duel tussen FC Eindhoven en De Graafschap een intensieve voetbalavond te worden. Beide teams zullen strijden voor de overwinning om de aansluiting te behouden voor de Play-Offs plekken.

Kom je morgen kijken? Bestel online je ticket hier of koop je ticket aan de kassa, geopend vanaf 19.00 uur.