Blauwwitten op bezoek in Tilburg

Voorbeschouwing Willem II – FC Eindhoven

Maandagavond reist FC Eindhoven af naar Tilburg, voor de tweede uitwedstrijd in drie dagen. In het Koning Willem II Stadion is Willem II de tegenstander. De eerder afgelaste wedstrijd begint om 20:00 en staat onder leiding van scheidsrechter Dennis Higler.

Vrijdagavond ging FC Eindhoven op bezoek bij FC Dordrecht. Een wedstrijd die iedereen in het Blauwwit, snel zal willen vergeten. Een gehavend elftal moest door persoonlijke fouten al snel een 2-0 achterstand zien weg te werken. Dat lukte niet, waarna de thuisploeg zichzelf naar een uiteindelijke 4-0 overwinning speelde. Voor de ploeg van Rob Penders de taak om te herpakken, na de pijnlijke nederlaag in Dordrecht.

Heel anders was de sfeer in Tilburg na de wedstrijd Willem II – Helmond Sport. Een 5-1 overwinning zorgde voor een iets positievere sfeer in het Koning Willem II Stadion, waar dit seizoen nog niet veel te juichen was. De Tricolores begonnen vol ambitie aan het seizoen, echter kwam daar nog niet veel van terecht.

Eerder dit seizoen troffen beide clubs elkaar al twee keer. Tijdens de tweede speelronde van de Keuken Kampioen Divisie was het een erg spannende wedstrijd in het Jan Louwers Stadion. In de laatste minuut van de extra tijd kwamen de Blauwwitten op 2-1 via Pjotr Kestens en haalden zo de drie punten binnen. Ook op 18 oktober troffen beide clubs elkaar in het Jan Louwers Stadion, deze keer in de KNVB beker. Deze keer duurde het niet lang voor de eindstand op het bord stond; al na twee minuten zorgde Ozan Kökcü voor de 1-0. In een spannende wedstrijd vielen er verder geen doelpunten en ging FC Eindhoven ten kosten van de Tilburgers door in het bekertoernooi.

FC Eindhoven vertoeft momenteel op een keurige derde plaats in de Keuken Kampioen Divisie, terwijl de Tilburgers terug te vinden zijn op een, teleurstellende, achtste plaats. De verschillen blijven echter klein, Willem II staat op slechts zes punten achterstand van de ploeg van Rob Penders. Een goed resultaat in Tilburg kan voor FC Eindhoven een zeer belangrijke opmaat zijn, richting dat andere belangrijke duel van aankomende week; Nummer vier, Almere City FC, komt vrijdag 10 februari naar het Jan Louwers Stadion.

Ondanks dat de Blauwwitten de laatste twee onderlinge wedstrijden wonnen, heeft Willem II een beter resultaat over de laatste zes onderlinge wedstrijden. Drie keer winst voor Willem II tegen twee overwinningen voor FC Eindhoven. Het wordt voor het eerst sinds 2013 dat FC Eindhoven weer een wedstrijd in Tilburg gaat spelen. Destijds werd met 3-2 verloren van de latere kampioen. Voor de laatste overwinning op Tilburgse bodem moeten we terug naar het jaar 2000. Toen wonnen de Blauwwitten in de ‘Amstel Cup’ met 1-2 van de Tricolores.

Maandagavond kan FC Eindhoven nog niet beschikken over Charles-Andreas Brym en Evan Rottier. De aanvallers zitten hun laatste duel schorsing uit, na aanleiding van de rode kaarten uit het duel met Heracles Almelo. Pascal Maas keert terug op de bank na een schorsing.

FC Eindhoven wordt in Tilburg gesteund door een goed gevuld uitvak. Haal hier de laatste kaarten voor het duel. Niet in Tilburg? Volg het duel met de Tricolores dan maandagavond live via ESPN.