Blauwwitten beginnen bekercampagne thuis tegen Willem II

Brabants onderonsje in het Jan Louwers Stadion

Dinsdag 18 oktober begint het bekeravontuur van FC Eindhoven, als het in de eerste ronde Willem II ontvangt in het Jan Louwers Stadion. Beide ploegen stonden dit seizoen al eerder tegenover elkaar in Eindhoven. In de tweede speelronde van de Keuken Kampioen Divisie wist FCE in de absolute slotfase er vandoor te gaan met de overwinning, door een late goal van invaller Pjotr Kestens.

De vorige wedstrijd tegen Willem II thuis was er een om niet snel te vergeten. Evan Rottier nam de openingstreffer voor zijn rekening na geschutter van de Tilburgse defensie. Hierna wist FCE deze stand lang op het scorebord te houden, totdat Daniel Crowley met een aangeraakt schot keeper Nigel Bertrams wist te verschalken en zo Willem II op gelijke hoogte bracht. Omdat de stand na 90 minuten nog steeds gelijk was, leken de twee ploegen de punten eerlijk te gaan verdelen. Maar in de laatste minuut van de extra tijd was daar Pjotr Kestens. De invaller wist de Tilburgse doelman Smits te passeren in de korte hoek waardoor de drie punten alsnog in het Jan Louwers Stadion bleven.

Beide ploegen kenden een prima voorbereiding op het bekertreffen. FC Eindhoven trok, uiteindelijk met pijn en moeite, een 2-1 overwinning over de streep tegen TOP Oss. In het eigen Jan Louwers Stadion nam de ploeg van Rob Penders een confortable 2-0 voorsprong in de eerste helft, maar een vroeg tegendoelpunt en een rode kaart (Collin Seedorf, twee maal geel, red.) in de tweede helft, liet alle Blauwwitters nog even in spanning. Ook Willem II hield drie punten over aan speelronde elf. De ploeg uit Tilburg rekende vrij simpel af met Helmond Sport. In Helmond nam de ploeg van Kevin Hofland vrij snel een 0-3 voorsprong. Een doelpunt van Martijn Kaars namens de thuisploeg was er puur een voor de statistieken; 1-3 winst.

Let op! Voor dit duel is de kaartverkoop inmiddels beëindigd. Seizoenkaarten zijn niet geldig! Er is geen kaartverkoop op de wedstrijddag zelf. De wedstrijd is wel live te volgen op ESPN.