Weijs: “Vastberaden het goede gevoel terug te krijgen”

Lees hier het hele interview met de hoofdtrainer

Morgen staat de volgende thuiswedstrijd van FC Eindhoven tegen MVV Maastricht op het schema. In een interview met hoofdtrainer Willem Weijs wordt er naar de wedstrijd gekeken: “We zijn gemotiveerd om het resultaat van de afgelopen twee weken om te draaien en zijn vastberaden het goede gevoel terug te krijgen.”

Willem Weijs behoudt ondanks de recente tegenslagen de moed voor de deelname aan de Play-Offs: “FC Eindhoven gaat met dezelfde instelling als voor de winterstop de wedstrijd tegen MVV in. De laatste twee wedstrijden tegen sterke tegenstanders, De Graafschap en Roda JC, waren niet gemakkelijk, maar we zijn gemotiveerd om het resultaat van de afgelopen twee weken om te draaien.”

De trainer vertelt dat het behalen van de Play-Offs voor een club als FC Eindhoven niet makkelijk is: “Dan moeten er veel dingen goed vallen. De huidige blessures helpen daar niet bij. Maar desondanks dat vertrouw ik erop dat wij het andere clubs erg lastig kunnen maken. Het zou wel heel raar zijn om nu de handdoek in de ring te gooien.”

Vrijdag zullen beide teams hun beste spel willen laten zien. Weijs prijst MVV voor hun getoonde lef om op te bouwen van achteruit en het vertrouwen uit te stralen dat ze dat goed kunnen. “Daarnaast hebben ze ook individueel een paar goede spelers op het veld staan, zoals Souren, Smeets en Livramento.”

Als we naar de statistieken kijken, heeft FC Eindhoven een indrukwekkende reeks hoog te houden. FC Eindhoven won namelijk de laatste vier thuisduels met MVV in de Keuken Kampioen-Divisie zonder een doelpunt tegen te krijgen. Nog nooit won de ploeg vaker op rij zonder een goal te incasseren van een specifieke ploeg in eigen huis. MVV Maastricht daarentegen scoorde minstens twee keer in elk van de laatste drie KKD-duels.

De wedstrijd van vrijdag is bepalend voor de positie van beide clubs. MVV Maastricht staat momenteel 1 punt achter de Blauwwitten. Willem Weijs: “Het kan lijken dat je na twee nederlagen achter elkaar pas op de plaats moet nemen, maar de Play-Offs zijn nog niet uit het zicht. We zijn nog volop in de race en er liggen vrijdag kansen.”

De voorgaande twee KKD-duels zijn goede leermomenten geweest voor de Blauwwitten. “We zullen echt volle bak met zijn allen twee schouders eronder moeten zetten, anders wordt het heel moeilijk. Maar iedere wedstrijd is weer een nieuwe kans en zeker thuis laten we vaak zien dat we het de tegenstander heel erg moeilijk kunnen maken. Er is geen enkele reden om niet vol goede moed de wedstrijd in te gaan”, zijn de slotwoorden van de trainer.

Ben jij er morgen bij in het Jan Louwers Stadion? Bestel tickets via www.fc-eindhoven.nl/tickets!