Teleurstellende avond in Kerkrade

Inhaalduel tegen Roda JC Kerkrade wordt met 3-0 verloren

De inhaalwedstrijd tegen Roda JC Kerkrade is voor FC Eindhoven in een 3-0 nederlaag geëindigd. Halverwege het duel was de eindstand bereikt via doelpunten van Matisse Didden, Enrique Peña-Zauner en Walid Ould-Chikh. In het laatste kwart waren de Blauwwitten dicht bij een treffer, maar Evan Rottier, Ozan Kökcü, Farouq Limouri en Rodrifgo Rego wisten het net niet te vinden.

Een tegenvaller voor trainer Willem Weijs was het afhaken van Collin Seedorf, Tibo Persyn en Luuk Wouters, in vergelijking met het duel van afgelopen vrijdag tegen De Graafschap.

De openingsfase van de wedstrijd was voor beide ploegen aftastend. Het spel bevond zich voornamelijk rondom de middenlijn, met af en toe een kleine kans richting het zestienmeter gebied.

Na een erg rustig eerste kwartier maakt Roda JC Kerkrade de openingstreffer. Via een vrije trap van Walid Ould-Chikh werd de bal in gekopt door centrale verdediger Matisse Didden.

In de 26ste minuut maakten de Kerkradenaren het gat nog groter. Enrique Peña-Zauner speelde Mawouna Amevor handig uit en schoof de bal voorbij Jorn Brondeel en zette de Eindhovenaren op een 2-0 achterstand. Ondanks dat de Blauwwitten het meest aan de bal waren hadden ze in het eerste halfuur van de wedstrijd geen grote kansen weten te creëren om terug in de wedstrijd te komen.
Vlak voor rust was de thuisploeg opnieuw gevaarlijk. Walid Ould-Chikh maakte de 3-0. Met deze score werd de rust ingegaan.

De tweede helft begon met meteen veel druk op de Eindhovense verdediging. Na een paar kleine kansen voor de Koempels leek Enrique Peña-Zauner snel de 4-0 te scoren, maar de vlag ging omhoog, waardoor de stand op 3-0 bleef staan. In de 63ste minuut moest Jorn Brondeel in actie komen en wist hij de bal van invaller Saydou Bangura uit het net te houden.

In de 70ste minuut was FC Eindhoven voor het eerst echt gevaarlijk en kreeg de ploeg van Willem Weijs een kans op de 3-1. Via een samenspel van Ozan Kökcü en Pjotr Kestens werd de bal naast geschoten door de ingelopen Evan Rottier.

In de slotfase van de wedstrijd creëerde Tom Sas nog een mooie kans voor de Eindhovenaren, die door Brian Koglin bijna in eigen doel werd geschoten. In de laatste vijf minuten lukten het de Blauwwitten om de druk nog één keer op de verdediging van Roda JC te leggen. Ozan Kökcü schoot vanuit een vrije trap de bal knap op doel, maar die werd ternauwernood door Calvin Raatsie gered. In de extra tijd was FC Eindhoven opnieuw gevaarlijk. Rodriqo Rego miste en sloot hierbij de wedstrijd met een open kans op 3-1.

Vrijdag speelt FC Eindhoven opnieuw tegen een Limburgse tegenstander. In het Jan Louwers Stadion komt MVV Maastricht op bezoek, aanvang 20.00 uur. Kaarten voor dit duel zijn verkrijgbaar via de ticketshop.

Roda JC Kerkrade – FC Eindhoven 3-0 (3-0) 15. Matisse Didden 1-0, 26. Enrique Peña-Zauner 2-0, 45. Walid Ould-Chikh 3-0. Scheidsrechter: Martin Pérez. Geel: Brian Koglin (Roda JC Kerkrade), Justin Ogenia, Ozan Kökcü (FC Eindhoven). Aantal toeschouwers: 6389.

Roda JC Kerkrade: Raatsie; Reith; Didden; Koglin, Bijleveld (72. Beerten); Ouaissa (58. Van der Heide), Kongolo, Spieringhs, Peña-Zauner (77. Güclü); Schmid (58. Bangura), Ould-Chikh (77. Daneels).

FC Eindhoven: Brondeel; Ogenia (68. Sas), Limouri, Dorenbosch, Amevor, Rego; El Bouchataoui (76. Van Doorm), Simons (76. Swerts); Kökcü, Rottier (76. Garden), Sleegers (68. Kestens).

Fotografie FC Eindhoven Media | Johan Manders