Strijdbaar FC Eindhoven neemt punt mee uit Dordrecht

Boeiend duel eindigt in 0-0

FC Eindhoven heeft aan het uitduel tegen het dit seizoen goed presterende FC Dordrecht een punt overgehouden. In een spannend duel kregen beide ploegen gedurende de hele wedstrijd kansen, maar niemand wist deze te benutten.

In de openingsfase nam FC Dordrecht het initiatief en was de thuisploeg voornamelijk op de helft van FC Eindoven te vinden. Jorn Brondeel had een aantal keer reddend moeten optreden. De eerste echte kans van FC Dordrecht met Rene Kriwak, die de bal net naast kopte en onze keeper aan de grond genageld liet staan.

Na het eerste kwartier begon de spanning er meer in te komen en kwamen ook de Blauwwitten met meer aanvallende initiatieven. De ploeg werd nog even op scherp gezet door een harde uithaal van Shiloh ’t Zand, die op de lat uiteen spatte. Twee minuten later was het bijna raak voor FC Eindhoven, helaas ging de bal van Evan Rottier net voorlangs het doel na een vlot lopende aanval.

Met 34 minuten op de klok leek FC Eindhoven op achterstand te komen, maar werd de binnengekopte hoekschop van Rene Kriwak van de lijn gehaald en kwam de ploeg van Willem Weijs met de schrik vrij. De thuisploeg bleef de druk opvoeren, waardoor FC Eindhoven voornamelijk in de verdediging moest. Desalniettemin bleven de Blauwwitten goed van zich afbijten gedurende de eerste helft en creëerde het verschillende kansen. Uiteindelijk werd het rustsignaal gegeven met een 0-0 gelijkspel.

De Blauwwitten begonnen de tweede helft door goed druk te zetten, waardoor August Priske al snel een kans kreeg die overgeschoten werd. Door een uitbraak van de thuisploeg moest Justin Ogenia ingrijpen, wat resulteerde in een gele kaart in de 52e minuut.

Het laatste halfuur van de wedstrijd bleef de wedstrijd, ondanks het uitblijven van doelpunten, aantrekkelijk en spannend. Ilias Sebaoui zag Jorn Brondeel iets voor zijn doel staan en probeerde het vanaf ruim 50 meter. De keeper tikte de bal net onder de lat vandaan.

Met nog twintig minuten op de klok misten de Blauwwitten een grote kans via een vrije trap, die Farouq Limouri net naast het doel kopte. Direct daarna kreeg de thuisploeg ook een kans, waarbij Antef Tsoungui de bal voor de kruising langs schoot. FC Dordrecht bleef druk zetten wat resulteerde in een dubbele doelpoging waarbij eerst Adrian Segecic de bal op de paal werkte en in de rebound Jorn Brondeel het schot van Rocco Robert Shein wist te weren.

Vlak daarna kreeg FC Eindhoven een grote kans. Ozan Kökcü wist de voorzet van Collin Seedorf niet binnen te knikken. Drie minuten voor tijd kreeg Mart Lieder de bal goed aangesneden van Ozan Kökcü, welke te zacht op goal werd gekopt en in de handen van keeper Luca Plogmann eindigde. In de extra tijd wist Jasper Dahlhaus nog een bal van de lijn te houden. De wedstrijd eindigde in een 0-0 gelijkspel.

Komende week komen de Blauwwitten niet in actie. Ben jij er vrijdag 29 maart weer bij om de ploeg aan te moedigen? Koop hier je kaarten!

FC Dordrecht – FC Eindhoven 0-0 (0-0) Scheidsrechter: Alex Bos. Geel: Adrian Segecic, Joey de Bie (FC Dordrecht), Justin Ogenia (FC Eindhoven). Aantal toeschouwers: 2867.

FC Dordrecht: Plogmann; Seydoux, Van der Avert, Kluivert, Hilton (46. Brito); Tsoungui (84. De Bie), Suray, ’t Zand (76. Shein); Mbayo (76. Segecic), Kriwak (59. Osundina), Sebaoui.

FC Eindhoven: Brondeel; Ogenia (62. Seedorf), Limouri, Amevor, Wouters, Dahlhaus; El Bouchataoui, Dorenbosch; Rottier (62. Sleegers), Priske (82. Lieder), Kökcü (90+2. Simons).

Fotografie FC Eindhoven Media | Johan Manders