Pascal Maas fulltime hoofd jeugdopleiding

De clubman stopt als assistent-trainer bij het 1e elftal

Pascal Maas stopt als assistent-trainer bij het 1e elftal. De clubman gaat zich vanaf nu fulltime focussen op de FCE Academy van FC Eindhoven.

Maas was 15 seizoenen lang actief als assistent-trainer en vervulde die rol 8 jaar in combinatie als hoofd jeugdopleiding. In deze periode was Maas ook nog meerdere malen interim-trainer van de Blauwwitten. Onder twaalf trainers bereikte Maas meerdere successen waaronder zevenmaal nacompetitie. Vanaf 2015 kwam daar de rol als hoofd jeugdopleiding bij voor de Eindhovenaar, die de FCE Academy vanaf de herstart mee opbouwde.

Pascal Maas ligt zijn keuze toe: “Ik heb lang nagedacht over deze keuze maar merkte dat ik na afgelopen seizoen op een kantelpunt zat. Mijn hart ligt bij de FCE Academy, die door de jaren heen steeds meer van mij is gaan vragen. Ook bij het 1e elftal wordt de lat steeds hoger gelegd, een positieve ontwikkeling. De combifunctie is daardoor teveel gevraagd en niet meer reëel. Ik kijk met trots terug op mijn tijd als assistent en uiteraard zal ik nauw betrokken blijven bij het 1e elftal.”

“Pascal is een clubman in hart en nieren”, zegt technisch manager Marc Scheepers. “Hij is bezeten van het spelletje, als assistent maar ook al als speler. Pascal is altijd van waarde geweest in de technische staf maar heeft nu zelf aangegeven te gaan stoppen. Die keuze is begrijpelijk en moeten wij respecteren. De komende weken zullen wij samen met de nieuwe hoofdtrainer de staf verder invullen.”