Nieuwe domper voor Blauwwitten

MVV Maastricht loopt na rust uit naar 0-3

FC Eindhoven wist tegen MVV Maastricht in eigen huis niet te winnen. De wedstrijd eindigde in een pijnlijke 0-3 voor de Blauwwitten. In het begin van de tweede helft kwam Eindhoven op achterstand via Nicky Souren. Gedurende de rest van de wedstrijd werden er verschillende kansen gecreëerd voor een gelijkmaker, maar in de slotfase werd het gat vergroot met een doelpunt van Bryan Smeets en een eigen goal van de Blauwwitten.

Vanaf de aftrap voerde FC Eindhoven de druk op. Meteen wisten de Blauwwitten de wedstrijd te openen met een aanval. Tom Sas stoomde in de eerste minuut op aan de rechterkant en slingerde de bal voor het doel. De bal werd niet goed weggewerkt, waarna Evan Rottier over de bal heen maaide. Ozan Kökcü was nog bijna succesvol met een omhaal, maar de bal ging recht op doelman Romain Mattys af.

Na twaalf minuten moest Romain Mattys opnieuw in actie komen om de bal van Ozan Kökcü uit het net te houden. In de openingsfase was het vooral FC Eindhoven die kansen wisten te creëren. Na een half uur lukte het ook de Sterrendragers om gevaarlijke aanvallen in te zetten. Zowel in de 25ste als 28ste minuut kwam MVV benauwend dicht in de buurt van het doel van FCE. De ballen gingen uiteindelijk naast, waardoor Jorn Brondeel niet in actie hoefde te komen.

De eerste helft was voornamelijk een schaakspel op het middenveld, waaruit af en toe een van de ploegen door kon de breken richting het zestienmetergebied. Vlak voor rust kregen beide ploegen nog een kans. In de 41ste minuut kwam Jorn Brondeel in actie. Met een hand hield hij het schot van Saul Penders uit de kruising. FC Eindhoven wist daarna dreigend te zijn, maar zonder resultaat.

FC Eindhoven opende de tweede helft aanvallend. Ozan Kökcü had opnieuw een poging op doel, maar de keeper van MVV hield het schot tegen. In de 51ste minuut kregen de Maastrichtenaren een kans op een counter en wist deze te benutten. aanvoerder Nicky Souren kreeg de bal mee van Bryan Smeets, maakte de 0-1 en zet de Blauwwitten hiermee op achterstand.

De Blauwwitten probeerden daarna zo snel mogelijk de gelijkmaker te maken, maar elke bal werd op de keeper geschoten. in de 76ste minuut lijkt de gelijkmaker dichtbij. Joey Sleegers kwam dicht bij een doelpunt, maar Romain Mattys hield de Maastrichtenaren op voorsprong. In de 84ste minuut kreeg FC Eindhoven een grote kans. Mawouna Amevor ontving de bal vanaf de achterlijn van Joey Sleegers, maar schoot naast.

In de slotfase voerde MVV Maastricht de druk op en in de 86ste minuut maakten de gasten het gat groter. Via Bryan Smeets, die de bal bij de tweede paal binnen tikte, werd het 0-2. Twee minuten later ging de bal, via een eigen goal van Dyon Dorenbosch, voorbij Jorn Brondeel viel de 0-3. Het spel werd na het derde doelpunt stilgelegd wegens ‘vreugdebieren’ die vanuit het uitvak op het veld werden gegooid. Na hervatting van de wedstrijd was het rustig en bleef het 0-3 in het Jan Louwers stadion.

Volgende week vrijdag reizen onze Blauwwitten naar Drenthe voor de uitwedstrijd tegen FC Emmen, aanvang 20.00 uur. Kaarten voor dit duel zijn verkrijgbaar via fc-eindhoven.nl/tickets.

FC Eindhoven – MVV Maastricht 0-3 (0-0) 51. Nicky Souren 0-1, 86. Bryan Smeets 0-2, 88. Dyon Dorenbosch 0-3 (eigen doelpunt). Scheidsrechter: Martijn Vos. Geel: Achraf El Bouchataoui (FC Eindhoven). Aantal toeschouwers: 2674.

FC Eindhoven: Brondeel; Sas (65. Dahlhaus), Limouri, Dorenbosch, Amevor, Ogenia (82. Kestens); El Bouchataoui, S. Simons (65. Pryske); Kökcü, Rottier, Sleegers.

MVV Maastricht: Mattys; Zeegers (79. Librici), Aktas, Coomans, Labylle; Penders (62. El Basri), Smeets, Souren; Slegers, Livramento, Remans (87. Nieling).

Fotografie FC Eindhoven Media | Johan Manders