FCE Street League

Zitten jullie in groep 7 & 8 en zijn jij en je vrienden het beste voetbalteam uit Eindhoven? Zijn jullie onverslaanbaar maar tegelijkertijd erg sportief, respectvol en vinden jullie het leuk om iets voor de maatschappij te doen?  Vorm dan nu een team met je klasgenoten voor de FCE Street League! Speel voetbal, verdien de meeste punten en wie weet spelen jij en je team de finale in het Jan Louwers Stadion!

Een 6 tegen 6 competitie in Eindhoven! Stel je team samen van minimaal 6 spelers en maximaal 8 spelers. Zorg er ook voor dat je team een coach heeft van 18+. Je team bestaat uit jongens en/of meisjes in de leeftijd van 10 t/m 12 jaar. De FCE Street League start op woensdagmiddag 4 oktober met een Kick-Off in het Jan Louwers Stadion. Tijdens deze Kick-Off zullen alle teams al minstens één wedstrijd spelen. De speelrondes vóór de winterstop zullen plaatsvinden op 12 oktober, 19 oktober, 26 oktober, 2 november, 9 november, 16 november en 23 november. Hierna is het winterstop. In de winterstop is het tijd om met je team maatschappelijk aan de slag te gaan door challenges uit te voeren en workshops te volgen. In februari start de tweede seizoenshelft van de FCE Street League. De speeldagen na de winterstop zijn op 8 februari, 22 februari, 29 februari, 7 maart, 14 maart, 21 maart, 28 maart, 4 april, 11 april en 18 april. Op woensdagmiddag 8 mei zal er tijdens de finaledag in het Jan Louwers Stadion bekend worden welk team de FCE Street League van seizoen 2023-2024 wint. Verder is het belangrijk om te weten dat je team niet elke week in actie komt. Afhankelijk van het aantal deelnemende teams zul je één keer per twee weken een wedstrijd spelen op donderdagmiddag van 16.00 uur tot 17.00 uur.

Wat is de FCE Street League

In oktober, november, februari, maart, april en mei zijn er meerdere speelrondes van de FCE Street League. Tijdens deze rondes op donderdagmiddag zal er een wedstrijd worden gespeeld in het ‘’stadion’’ van het thuisspelende team. Dit zal een trapveldje ergens in de wijk zijn.

Belangrijker dan het winnen van wedstrijden is sportief gedrag! Hiervoor zijn namelijk meer punten te verdienen dan voor een overwinning. Zowel richting de scheidsrechter en tegenstander als je eigen teamgenoten natuurlijk. Daarnaast kun je pas echt veel punten verdienen door maatschappelijk bezig te zijn en op de meest originele manier een activiteit te bedenken om jouw wijk een handje te helpen!

Al met al genoeg manieren om veel punten voor je team te verzamelen en kans te maken op de grote finale in het Jan Louwers Stadion!

Wat krijg je?

• Een shirt in bruikleen
  • Workshops
  • Scheidsrechters
  • Een unieke ervaring

Lijkt het jullie nou leuk om deel te nemen aan de FCE Street League 2023-2024!? Neem dan contact op met de FCE Foundation door een mail te sturen naar foundation@fc-eindhoven.nl.