FCE maakt zich klaar voor laatste wedstrijd 2023

Aanstaande zaterdag is het om 21.00 tijd voor de laatste wedstrijd van het jaar 2023. Een jaar met veel hoogtepunten voor de Blauwwitten zal hiermee afgesloten worden. De eerste en laatste tegenstander van het jaar is Jong Ajax. Dit jaar werd er in de twee uitwedstrijden, tweemaal 1-1 gelijkgespeeld. Thuis won FC Eindhoven de eerste keer nog met 5-1 van de beloften uit Amsterdam en de ploeg van Willem Weijs zal daar morgenavond graag een herhaling van zien, om het jaar voor FCE goed af te sluiten.

Over Jong Ajax:

Momenteel zijn de beloften van de Amsterdammers bezig aan een sterke reeks. De ploeg van Dave Vos is namelijk al zeven wedstrijden op rij ongeslagen. Met vier winsten in eigen huis en 3 gelijke spelen daarbuiten is het beloftenteam van de hekkensluiterpositie losgekomen.

Vorige week reisde de Ajacieden ook al af naar Eindhoven. Op de Herdgang speelden toen de beloften van PSV en Ajax hun onderlinge duel. Tot aan de 80ste minuut stond Jong PSV voor, maar door twee late doelpunten van invallers Dies Janse en Nassef Chourak trokken de Amsterdammers de wedstrijd gelijk. Deze twee spelers waren ook invallers tegen FC Eindhoven eerder dit seizoen.

Sinds de vorige ontmoeting is er wel wat veranderd in de selectie bij Jong Ajax. Zo is (ex-)aanvoerder Kristian Hlynsson doorgeschoven naar Ajax 1 en heeft sterkhouder Mika Godts een paar weken geleden een bovenbeenblessure opgelopen tegen FC Den Bosch. Wel is Gabriel Misehoey weer terug in de selectie voor de Amsterdammers. De jonge middenvelder was voor zijn blessure al goed voor vijf doelpunten en drie assists in de Keuken Kampioen Divisie.

Historische Balans:

Eerder dit seizoen speelde FC Eindhoven nog 1-1 gelijk op Sportcomplex De Toekomst. In deze wedstrijd stonden de Blauwwitten het grootste deel van de wedstrijd op achterstand, door een poging van afstand van Jayden Banel. In extremis wist Ozan Kökcü met een fantastische vrije trap nog een gelijkspel voor de Blauwwitten binnen te slepen.

Ook in de andere uitwedstrijd op 6 januari was Jayden Banel degene die voor Jong Ajax op het scorebord kwam. Eerder in de wedstrijd schoot Evan Rottier de Blauwwitten nog op voorsprong, maar deze wedstrijd eindigde door het tegendoelpunt van Banel ook in een 1-1 gelijkspel op De Toekomst.

De laatste thuiswedstrijd tegen de beloften van Ajax was wel een groot succes. Met een 5-1 winst stapte de Blauwwitten toentertijd van het veld, deze overwinning was tevens de grootste van 2023. De vijf verschillende doelpuntenmakers waren toentertijd Mawouna Amevor, Evan Rottier, Sven van Doorm, Jasper Dahlhaus en Moussa Sanoh. Ook stopte Nigel Bertrams in deze wedstrijd een penalty van Kristian Hlynsson.

Aanstaande zaterdag staat de laatste wedstrijd van het jaar 2023 op het programma en hiermee dus ook de laatste kans om de 5-1 van de wedstrijd aan het begin van het jaar te overtreffen. De Blauwwitten hopen het jaar goed af te sluiten en doen dit het liefst met zoveel mogelijk supporters. Wil jij de Blauwwitten voor een laatste keer dit jaar steunen? Koop dan hier je kaarten!