FC Eindhoven verliest oefenwedstrijd tegen Lierse K.

Jesse Giebels scoort in het met 1-3 verloren duel

FC Eindhoven heeft in het Jan Louwers Stadion de tweede oefenwedstrijd van het seizoen verloren. Lierse Kempenzonen was met 1-3 te sterk. Jesse Giebels kopte vlak voor tijd de 1-3 tegen de touwen. Na ruim een half uur spelen kwamen de Blauwwitten met een man minder te staan, na een rode kaart voor Farouq Limouri (tweemaal geel).

Net als afgelopen zaterdag tegen Fortuna Sittard wilde trainer Willem Weijs veel spelers aan het werk zien en koos voor een mix van ervaren spelers en jonge krachten. Voor beide helften had hij een compleet nieuw team in petto.

Het duel tegen Lierse K. was amper begonnen of een foute afspeelpass leidde de 0-1 in. Voormalig MVV-er Thibaut van Acker, aanvoerder bij de Belgen, onderschepte de bal, dreef op en haalde van buiten het strafschopgebied uit. Buiten bereik van Jort Borgmans belandde de bal in het doel.

De Belgen trokken zich terug achter de bal en liet het initiatief bij de Blauwwitten. De wil was er wel bij de ploeg van Willem Weijs, maar de automatismen waren nog ver te zoeken.

Na ruim een half uur kwam FC Eindhoven met een man minder te staan. Nadat halverwege de eerste helft Farouq Limouri te gretig druk probeerde te zetten en een gele kaart kreeg, moest hij even later onreglementair een aanval eruit halen. De scheidsrechter van dienst was onverbiddelijk en stuurde Limouri naar de kleedkamer. Joep van den Berk werd door Willem Weijs naar de kant gehaald en Collin Seedorf moest de opengevallen plaats in de verdediging opvullen. Direct na de wissel kwamen de gasten op 0-2. Een harde voorzet vanaf links werd door Aske Sampers van dichtbij binnen getikt: 0-2.

Met een man minder kreeg FC Eindhoven het moeilijker tegen Lierse K., maar zonder verdere tegendoelpunten werd de rust bereikt.

Met tien, in plaats van elf nieuwe spelers hervatte FC Eindhoven de tweede helft. Lierse K. kwam via Maxim Kireev op 0-3 en kreeg daarna een periode waar in ze meer druk zetten en een aantal kansen kregen.

FC Eindhoven probeerde aan te zetten, maar kreeg weinig tot geen echte kansen. Vlak voor tijd kreeg nieuweling Sven Simons, na een goede aanval via Mitchel van Rosmalen en Evan Rottier, de kans op 1-3, maar doelman Jarno De Smet kon de bal nog redden. De aansluitende corner werd door Jesse Giebels tegen de touwen gekopt, zodat de 1-3 alsnog op het scorebord kwam

Aanstaande zaterdag speelt FC Eindhoven opnieuw een oefenwedstrijd. In Loon op Zand is Willem II de tegenstander. Het duel begint om 13.00 uur

FC Eindhoven – Lierse K. 1-3 (0-2) 1. Thibaut van Acker 0-1, 34. Aske Sampers 0-2, 55. Maxim Kireev 0-3, 89 Jesse Giebels 1-3. Rood: 33. Farouq Limouri (FC Eindhoven, 2x geel)

Eerste helft
FC Eindhoven: Borgmans; Sas, Amevor, Limouri, Dahlhaus; Dorenbosch, Azzagari, Kökcü; Van den Berk (32. Seedorf), Garden, Kestens.

Tweede helft
FC Eindhoven: Brondeel, Ogenia, Seedorf, Giebels, Rego; Van Doorm, Achenteh, Simons; Hurkmans (67. Van Rosmalen), Rottier.

Fotografie FC Eindhoven Media | Johan