FC Eindhoven verliest bij de koploper

Blauwwitten verliezen met 3-0 van Willem II

FC Eindhoven heeft tegen koploper Willem II niet voor een stunt weten te zorgen. In de eerste helft kreeg de ploeg van Willem Weijs enkele kansen om de snelle 1-0 achterstand ongedaan te maken, maar na rust liepen de Tilburgers uit naar 3-0.

Voorafgaand aan de wedstrijd werd er één minuut stilte gehouden voor oud-bondscoach Kees Rijvers, die eerder deze week is overleden.

De openingstreffer vond al vroeg in de wedstrijd plaats. Uit de eerste gevaarlijke kans wist Thijs Oosting de voorzet van Rob Nizet vanaf de linkerkant voorbij Jorn Brondeel te spelen. Twee minuten later was het weer bijna raak voor de ploeg, maar ditmaal ging de bal van diezelfde Oosting ging voorlangs het doel.

De rest van het eerste kwartier legde vooral de thuisploeg druk. Pas in de achtiende minuut kregen de Blauwwitten de eerste kans. Achraf El Bouchataoui gaf een voorzet die door iedereen gemist werd en bijna doelman Joshua Smits verraste. In twee instanties wist de doelman redding te brengen.

FC Eindhoven probeerde rustig verschillende aanvallen op te bouwen, maar grote kansen zaten er in de eerste 30 minuten nog niet in. Na 35 minuten gespeeld te hebben kreeg FC Eindhoven drie corners achter elkaar. Bij één daarvan kwam de bal voor de voeten van Evan Rottier, maar deze werd goed verdedigd door de keeper. Vlak daarna waren de Tricolores opnieuw erg gevaarlijk. Een schot van ver leek de 2-0 te maken, maar belandde op de paal. Gevolgd door weer een kans voor FC Eindhoven waarbij Ozan Kökcü zich vrij draaide en kon schieten. Uiteindelijk werd het rustsignaal gegeven met een 1-0 voorsprong voor de ploeg uit Tilburg.

Willem II kreeg de eerste kans in de tweede helft, Die Jorn Brondeel wist te redden. De hoekschop die hierop volgde belandde via Tommy St. Jago wel in het net. Dit zorgde voor een 2-0 tussenstand in de 52ste minuut.

De volgende twintig minuten probeerde FC Eindhoven de bal te bemachtigen en op te bouwen richting de goal om een aansluitende treffer te maken, maar tot zo ver te vergeefs. Na een fout aan de kant van de Blauwwitten, waar Farouq Limouri zich verslikte in de bal en in invaller Jeremy Bokila, wist de Tilburge invaller-spits het gat nog groter te maken. Hij passeerde de Eindhovense keeper en zette de 3-0 eindstand op het scorebord.

Met maar een weekend ertussen komen de Blauwwitten aankomende maandag alweer in actie tegen Jong FC Utrecht in eigen huis. Ben jij er bij om samen de week af te trappen? Koop hier je kaarten!

Willem II – FC Eindhoven 3-0 (1-0) 7. Thijs Oosting 1-0, 52. Tommy St. Jago 2-0, 74. Jeremy Bokila 3-0. Scheidsrechter: Marc Nagtegaal. Geel: Achraf el Bouchataoui (FC Eindhoven). Aantal toeschouwers: 13416.

Willem II: Smits; St. Jago, Behounek, Schouten, Nizet; Doodeman (86. Svensson), Bosch, Verreth (87. Lachkar), Meerveld; Hilterman (67. Bokila), Oosting.

FC Eindhoven: Brondeel; Ogenia (67. Persyn), Limouri, Amevor, Wouters, Dahlhaus (67. Seedorf); El Bouchataoui, Dorenbosch (79. Simons); Rottier (69. Garden), Priske (67. Sleegers), Kökcü.

Fotografie FC Eindhoven Media | Johan Manders