FC Eindhoven moet meerdere erkennen in FC Groningen

Blauwwitten verliezen met 0-3

In een nat Jan Louwers Stadion heeft FC Eindhoven de meerdere moeten erkennen in een effectiever FC Groningen. Na een 0-1 ruststand liepen de noorderlingen in de tweede helft uit naar 0-3.

In de openingsfase drongen de gasten uit Groningen FC Eindhoven terug en kreeg het kansjes via Postema (redding Brondeel) en een afzwaaier van Prins.

Na een kwartier Kwam FCE beter in de wedstrijd en kregen de Blauwwitten hun eerste kans. Augusts Priske schoot de bal over. Na een redelijk rustige start van de wedstrijd, werd in de twintigste minuut de openingsgoal vanuit FC Groningen gemaakt. Romano Postema leek de bal te verspelen, maar kon nog net Luciano Valente aanspelen, die de bal binnen liep en zo de uitploeg op voorsprong bracht.

In de 24ste minuut krijgt FC Eindhoven een grote kans op de gelijkmaker. Het lukte Evan Rottier om de bal binnen de palen te krijgen, maar de vlag ging omhoog en scheidsrechter Clay Ruperti floot de treffer af wegens buitenspel.

De rest van de eerste helft ging het gelijk op. Beide ploegen wisten nog aanvallen te creëren, maar geen één deed het net bewegen. De eerste helft eindigde met nog een grote kans van FC Groningen in de 45ste minuut. De uitploeg kreeg een hoekschop, waarbij Jorn Brondeel in actie moest komen. De keeper tikte een kopbal van Marvin Peersman onder de lat vandaan.

Na rustging FC Eindhoven op jacht naar de gelijkmaker. In de 49ste minuut werd er vanuit Achraf El Bouchataoui een aanval op gebouwd, die door Jasper Dahlhaus werd naast geschoten.

In de 62ste minuut zette FC Groningen de Blauwwitten op een grotere achterstand. Via een bal in de verre hoek zette Laros Duarte de 0-2 op het scorebord. Niet lang daarna, in de 69ste minuut, lukte het Laros Duarte opnieuw om het doel te vinden. Hij wist zich vrij te spelen en scoorde via de benedenhoek.

De rest van de wedstrijd waren de Eindhovenaren op zoek naar een aansluitende treffer, maar ze wisten niet gevaarlijk dicht in de buurt te komen bij Hidde Jurjus. De wedstrijd eindigt hiermee in een 0-3 verlies voor FC Eindhoven.

Volgende week reist FC Eindhoven op vrijdag 23 februari af naar Limburg voor een uitwedstrijd tegen VVV-Venlo. Ga jij mee om de Blauwwitten aan te moedigen? Koop hier je tickets.

FC Eindhoven – FC Groningen 0-3 (0-1) 20. Luciano Valente 0-1, 64. Laros Duarte 0-2, 70. Laros Duarte 0-3. Scheidsrechter: Clay Ruperti. Geel: Farouq Limouri, Mart Lieder (FC Eindhoven). Aantal toeschouwers: 3042.

FC Eindhoven: Brondeel; Ogenia (62. Ogenia), Limouri, Amevor, Wouters, Dahlhaus (72. Simons); El Bouchataoui, Dorenbosch (62. Swerts), Rottier (84. Kestens), Priske (72. Lieder), Kökcü.

FC Groningen: Jurjus; Bacuna (82. Blokzijl), Rente, Peersman, Prins (52. Määttä); Schreuders, Pelupessy, Duarte (76. De Jonge), Valente (76. Mendes); Van Bergen (82. Lien), Postema.

Fotografie FC Eindhoven Media | Luca Engelbracht