FC Eindhoven haalt mooi bedrag op voor maatschappelijke stichting

De Meer Dan Voetbal-campagneweek heeft FC Eindhoven een mooi eindbedrag opgeleverd. Samen met alle Nederlandse betaald voetbalclubs voerde FC Eindhoven een campagne om de relevantie van de maatschappelijke rol van voetbalclubs te benadrukken. De gekoppelde veiling leverde de Blauw-Witten €695,- op.

De kracht van voetbal is enorm, ook buiten de lijnen. Alle 34 clubs uit de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie organiseren op wekelijkse basis projecten om mensen letterlijk en figuurlijk in beweging te brengen. Voor het bevorderen van een gezonde levensstijl, het tegengaan van eenzaamheid of het begeleiden van mensen naar werk. Met de campagne #meerdanvoetbal willen we de waarde van het voetbal in de maatschappij uitlichten.

FC Eindhoven heeft de ambitie om een grotere maatschappelijke rol te spelen in de stad. Vanuit een zorgvuldig gekozen lange termijn visie die past bij de club en bij de stad, wil de club de maatschappelijke activiteiten een meer structurele rol geven. Momenteel is FC Eindhoven o.l.v. een ervaren projectmanager druk bezig om te kijken hoe en met welke partners dit het beste vormgegeven kan worden. Rond de start van het nieuwe seizoen zullen de eerste plannen gereed zijn.

Uiteindelijk leverde de veiling dus bijna €700,- op voor de maatschappelijke stichting van FC Eindhoven. Onder de veilingitems bevonden zich onder andere gedragen en gesigneerde wedstrijdshirts, een golfclinic met Marc Scheepers en een keepersclinic van Maikel Aerts. Het gedragen wedstrijdshirt van Kaj de Rooij leverde het hoogste bedrag op, namelijk €214,-! Met alle winnaars wordt de komende periode contact gezocht.