FC Eindhoven en Stichting Koenraed slaan handen ineen!

FC Eindhoven en Stichting Koenraed gaan samenwerken om samen meer maatschappelijke slagkracht te creëren en hun maatschappelijke impact verder te vergroten. Woensdagmiddag werd door Algemeen Directeur van FC Eindhoven Günther Peeters en voorzitter van Stichting Koenraed Willy Swinkels een intentieverklaring ondertekend om de samenwerking te bekrachtigen.

De komende periode zullen de huidige maatschappelijke activiteiten van beide organisaties worden voortgezet onder de naam ‘Stichting Koenraed powered by FC Eindhoven’. De komende maanden wordt er tevens een nieuw maatschappelijk plan ontwikkeld, dat vanaf 1 juli 2021 o.l.v. een nieuw samen te stellen bestuur zal worden geïmplementeerd en ook zal gaan leiden tot meer maatschappelijke initiatieven binnen het domein ‘Sport, bewegen & vitaliteit’. Tevens zullen beide organisaties verder worden geïntegreerd aan de hand van het maatschappelijk plan.

Günther Peeters over deze mooie stap: “FC Eindhoven is zich bewust van haar maatschappelijke functie in Eindhoven en de regio. We organiseren zelf al een aantal maatschappelijke activiteiten en werken daarbij samen met andere partijen op sociaal-maatschappelijk gebied. Door deze nieuwe stap kunnen we onze ambitie, meer slagkracht creëren om meer voor onze stad en de regio te betekenen, samen met Stichting Koenraed bekrachtigen. Mede dankzij het voorbereidend werk van onder andere Justin Goetzee, die nu ook vanuit Stichting Koenraed en FC Eindhoven het businessplan zal schrijven.”

Voorzitter van Stichting Koenraed Willy Swinkels: “Door deze samenwerking met FC Eindhoven breiden we ons maatschappelijk domein verder uit. Op veel facetten kunnen wij elkaar versterken om zo een grotere impact te verwezenlijken. Zo kunnen we samen werken aan een inclusieve samenleving.”