FC Eindhoven en Lommel SK spelen in laatste oefenduel gelijk

Collin Seedorf maakte de openingstreffer van het duel

De laatste echte test stond zaterdagmiddag voor de Blauwwitten op het programma. In en tegen Lommel werd om 15.00 uur afgetrapt. In een gelijk opgaande wedstrijd werd met vlagen goed voetbal op de mat gelegd. De wedstrijd eindigde in 1-1. Collin Seedorf zette FCE op voorsprong, Zalán Vancsa maakte de gelijkmaker.

In de openingsfase van de wedstrijd had FC Eindhoven veelal het balbezit en probeerde Lommel SK te verrassen in de tegenaanval. De eerste schoten op het Belgische doel kwamen van Joey Sleegers. Het eerste schot werd goed gepareerd door doelman Jari De Busser, het tweede schot van een makkelijkere prooi voor de goalie.

Na iets meer dan een half uur spelen bracht Collin Seedorf zich in de problemen met een foutieve pass. Buitenspeler Zalán Vancsa schoot op doel maar Seedorf was op tijd terug om zijn doelman Brondeel te helpen en de bal van de lijn weg te werken. Iets later zette Lommel SK een goede aanval op, schoot Álex Granell geplaatst maar Brondeel stond zijn post en keerde de bal goed.

Kort voor rust was Lommel SK dicht bij een doelpunt. Linksachter Sam de Grand kreeg de bal voor zijn voeten en schoot meteen met een volley. De bal ging een metertje voorlangs.

Snel in de tweede helft kwam FC Eindhoven op voorsprong via een corner. Joey Sleegers legde de bal bij de tweede paal, waar Farouq Limouri de bal terugkopte. Collin Seedorf was er als de kippen bij om de dichtbij de bal binnen te tikken. Niet veel later kregen de Blauwwitten opnieuw een opgelegde kans. Joey Sleegers deed het voorbereidende werk en vond Ozan Kökcü op de elfmeter. De aanvaller had veel ruimte maar kopte de bal over.

Evan Rottier had daarna de 0-2 op de schoen liggen. Na een prima Blauwwitte aanval legde Ozan Kökcü de bal op het hoofd van Joey Sleegers, die goed kopte. Doelman De Busser redde sterk en de rebound werd door Rottier hard over geschoten.

Met nog een kwartier op de klok kwam Lommel SK langszij. Zalán Vancsa dribbelde de zestien in en schoof de bal diagonaal langs Jorn Brondeel. Vervolgens moest aanvoerder Mawouna Amevor het strijdtoneel verlaten, nadat de verdediger eerder in de wedstrijd een tik te verduren kreeg. Kort daarna werd Vancsa opnieuw gevaarlijk, maar dit keer schoot de rappe buitenspeler de bal net naast.

In de slotfase moest FC Eindhoven nog in de achteruit en hield Brondeel de 2-1 uit de goal na een afgeslagen schot van Kluiverth Aguilar. Ook de ploeg van Willem Weijs wilde nog wel een doelpunt maken en zocht de aanval. Zo loste Ozan Kökcü een schot vanaf de rand van de zestien in de handen van de Belgische doelman. Niet veel later kregen de Blauwwitten een nog grotere mogelijkheid. Een aanval over meerdere schijven werd voorgegeven door Jasper Dahlhaus waarna David Garden een teenlengte te kort kwam om de bal binnen te lopen.

Op zondag 13 augustus vangt de Keuken Kampioen Divisie aan voor FC Eindhoven met een thuiswedstrijd tegen Willem II. Tickets zijn hier online te koop. Ook is het mogelijk om een seizoenkaart aan te schaffen, dat kan hier.

Lommel SK – FC Eindhoven 1-1 (0-0) 50. Collin Seedorf 0-1, 75. Zálan Vancsa 1-1. Geel: Dermane Karim (Lommel SK), Jasper Dahlhaus, Ozan Kökcü (FC Eindhoven).

Lommel SK: De Busser; Aguilar, Amankwah, Wouters, de Grand; Schoofs, Dermane, Granell (Santos); Talvitie, Vetokele (70. Caue), Vancsa.

FC Eindhoven: Brondeel; Sas (77. Ogenia), Amevor (77. Azzagari), Limouri, Seedorf, Dahlhaus; Dorenbosch, Van Doorm, Kökcü; Rottier, Sleegers (72. Garden).

Foto’s: FC Eindhoven Media | Johan