FC Eindhoven blijft opnieuw steken op een punt

FC Eindhoven heeft aan het duel met Jong AZ (1-1) een punt overgehouden. Nadat de ploeg van Willem Weijs na rust met 0-1 achter kwam, was het clubtopscorer Ozan Kökcü die de gelijkmaker binnen prikte.

Beide ploegen probeerden meteen vanaf het startsignaal druk te zetten. De eerste aanvallende kans voor Jong AZ kwam dan ook al vroeg in de wedstrijd. in de vierde minuut produceerde Loek Postma het eerste schot op doel van de wedstrijd. Jorn Brondeel wist deze te verdedigen en voordat Nick Koster een rebound poging kon doen had de Eindhovense keeper de bal in handen.

In de twaalfde minuut was er een grote kans voor FC Eindhoven. Er waren verschillende pogingen binnen het zestienmetergebied, maar de bal werd uiteindelijk over gekopt door Farouq Limouri. Vijf minuten later waren de Blauwwitten opnieuw gevaarlijk. Tibo Persyn gaf een voorzet op August Priske, maar ook deze bal belandde niet in het doel.

Na de twee kansen van FC Eindhoven was Jong AZ weer aan de beurt. in de 21ste minuut moest Jorn Brondeel in actie komen en kon het schot van Goncalo Esteves met zijn vingertoppen verwerken tot een hoekschop, die vervolgens niet gevaarlijk werd.

De rest van de eerste helft ging het spel heen en weer. Beide teams bouwden meerdere gevaarlijke aanvallen op en kregen zo verschillende kansen om op goal te schieten, maar op het scorebord bleef het 0-0. En met deze stand werd de rust ingegaan.

Ook na rust zetten beide teams druk en hadden de intentie te scoren. In de 49ste minuut schoot Dave Kwakman een afvallende bal over en enkele minuten later ging een schot van de Eindhovense aanvaller Justin Ogenia naast.

Na 57 minuten gespeeld te hebben, lukte het Jong AZ om op voorsprong te komen. Nick Koster kopte een lange bal door en Ricuenio Kewal kon daarvan profiteren. De nummer 7 van Jong AZ passeerde Jorn Brondeel en scoorde de 0-1. Een kleine twee minuten later kregen de Blauwwitten een grote kans op de gelijkmaker, maar Mawouna Amevor kopte de bal tegen de paal en de rebound van Dyon Dorenbosch vond ook de binnenkant van het doel niet.

In de 65ste minuut kwam er loon naar werken voor de Blauwwitten. Ozan Kökcü kwam vrij oog-in-oog met doelman Rome Owusu-Oduro. De clubtopscorer benutte de 100%-kans en prikte de 1-1 te maken.

Het was een wedstrijd met veel acties. Beide teams bleven alles geven, zoekend naar de treffer om op voorsprong te komen. met nog een kleine tien minuten op de klok kwam FC Eindhoven erg dichtbij de voorsprong. Mart Lieder kopte de bal boven op de lat.

Tot in de laatste minuut was het een zenuwslopend duel. Op het moment van het eindsignaal stond de score op een gelijke stand en werd de avond afgesloten met een 1-1.

Volgende week staat er een uitwedstrijd bij Willem II op de planning. Tijdens een Brabants onderonsje treffen de Blauwwitten vrijdag 8 maart de koploper van de Keuken Kampioen Divisie. Koop hier je tickets en ben er bij om de Blauwwitten te supporteren!

FC Eindhoven – Jong AZ 1-1 (0-0) 57. Ricuenio Kewal 0-1, 65. Ozan Kökcü 1-1. Scheidsrechter: Boyd van Kommer. Geel: Pjotr Kestens, Ozan Kökcü (FC Eindhoven), Jurre van Aken. Aantal toeschouwers: 2058.

FC Eindhoven: Brondeel; Persyn (66. Seedorf), Limouri, Amevor, Wouters, Ogenia (80. Rego); El Bouchataoui (66. Simons), Dorenbosch; Rottier (80. Lieder), Priske (66. Kestens), Kökcü.

Jong AZ: Owusu-Oduro; Van Aken (89. Kalisvaart), Postma (78. Berkhout), Engel, Esteves (46. Dekker); Mastoras, Smit, Kwakman; Kewal (78. Gerold), Koster (63. Reverson), Daal.

Fotografie FC Eindhoven Media | Johan Manders