Een spannende zondag in het Jan Louwers stadion

Voorbeschouwing FC Eindhoven – Telstar

Koningsdag is nog in volle gang, maar wij bereiden ons voor op de boeiende confrontatie van morgen. FC Eindhoven neemt het op deze mooie zondag op tegen Telstar. De ploegen staan dicht bij elkaar op de ranglijst dus het belooft een interessant duel te worden dat om 12:15 uur wordt afgetrapt.

FC Eindhoven heeft de afgelopen jaren laten zien een geduchte tegenstander te zijn voor Telstar. De Brabanders wonnen de laatste vier Eerste Divisie-wedstrijden tegen Telstar zonder ook maar één tegendoelpunt te incasseren. Een vijfde overwinning op rij zonder tegengoals zou uniek zijn.

Dit seizoen kenmerkt zich voor FC Eindhoven door een opvallend hoog aantal gelijke spelen. Vijftien van de 35 gespeelde wedstrijden eindigden in een puntendeling. Dit brengt herinneringen terug naar het seizoen 1978/79, toen er een vergelijkbaar aantal remises werden behaald. Zullen de Eindhovenaren erin slagen deze reeks van gelijke spelen te doorbreken en hun ogen richten op een overwinning?

Telstar heeft een interessant patroon laten zien wat betreft doelpunten maken, zowel voor als na de rust. Dit kalenderjaar heeft Telstar maar liefst 67% van hun doelpunten vóór de rust weten te maken, het hoogste percentage van alle ploegen. Een opmerkelijke verschuiving, gezien het feit dat ze voor de winterstop juist 68% van hun doelpunten in de tweede helft scoorden. Dit wijst op een potentieel gevaarlijke start van de wedstrijd voor FC Eindhoven, aangezien Telstar er vaak vroeg bij is om het net te vinden.

Een speler om bij FC Eindhoven in de gaten te houden is Ozan Kökcü. In zijn laatste drie wedstrijden in de Keuken Kampioen Divisie was hij direct betrokken bij een doelpunt. Als hij dit kunstje herhaalt tegen Telstar, zal hij de eerste speler met een buitenlandse voetbalnationaliteit worden die dit in vier opeenvolgende KKD-duels voor FC Eindhoven heeft gepresteerd sinds Tibo van de Velden in 2018. De druk ligt dus op zijn schouders om zijn indrukwekkende vorm voort te zetten.

Terwijl de spanning stijgt en de verwachtingen hoog zijn, is één ding zeker: FC Eindhoven zal gedreven zijn om hun stempel te drukken op deze wedstrijd en hun fans te belonen met een mooie prestatie.

Ben jij er morgen bij om de Eindhovenaren te supporten, terwijl ze de strijd aangaan met Telstar in eigen stadion? Koop je tickets nu hier!