Drie punten bij start vierde periode

Kökcü, Priske en Limouri scoren bij een 3-0 overwinning op Jong FC Utrecht

FC Eindhoven heeft drie punten aan het totaal toegevoegd. In het Jan Louwers Stadion werd Jong FC Utrecht met 3-0 verslagen. Voor rust scoorden Ozan Kökcü en August Priske. In de tweede helft kopte Farouq Limouri de eindstand tegen de touwen.

De eerste tien minuten van de wedstrijd waren de Blauwwitten zoekende en de eerste kans was voor de beloften uit Utrecht. In de vierde minuut moest Jorn Brondeel al in actie komen en deed dat met verve. De Eindhovense goalie redde een inzet van spits Jesse van der Haar..

Na ruim tien minuten kwam FC Eindhoven op voorsprong. Evan Rottier legde de bal af op Ozan Kökcü, die zijn tiende doelpunt van de competitie maakte en zo de 1-0 op het scorebord te zette.

Ondanks de voorsprong hadden de Eindhovenaren het niet gemakkelijk op het veld. Jong FC-Utrecht liet meerdere keren zien dat ze gevaarlijke aanvallen kond creëren, waarbij de keeper van de thuisploeg werd getest. Aan de kant van FC Eindhoven kwamen de ballen niet voorbij de verdediging van Utrecht.

In de 36ste minuut bouwde FC Eindhoven een aanval op vanaf de middenlijn, waaruit Justin Ogenia een harde voorzet kon geven die via Neal Viereck in het doel leek te belanden. Scheidsrechter Robin Vereijken oordeelde dat August Priske er nog tussen zat, waardoor de jonge Deen de treffer op zijn naam kreeg: 2-0.

De tweede helft begon aanvallend voor de Jong-ploeg. Met twee grote kansen in de eerste vijf minuten leek de aansluitingstreffer dichtbij. Rickson van Hees schoot net naast en even later kon Jorn Brondeel redden na een schot van Van Eldik en dook hij op de bal voordat Gibson Yah aan een rebound kon denken.

De Blauwwitten hielden in de eerste twintig minuten van de tweede helft de druk hoog, op zoek naar nog een treffer op thuisgrond. Het lukte de ploeg om aanvallen op te bouwen, maar de 3-0 bleef nog uit. Totdat Farouq Limouri in de 63ste minuut hier verandering in bracht. De verdediger kopte de voorzet van Achraf El Bouchataoui, die van richting werd veranderd, mooi binnen.

In de slotfase van de wedstrijd ging het op en neer. Beide teams hielden de druk en probeerden het net nog een keer te laten bewegen, maar de keepers stonden op hun plaats en zorgden voor geen verandering op het scorebord.

De avond eindigde in een 3-0 voor de Blauwwitten en ze sleepten de nodige drie punten binnen. Komende vrijdag spelen de Blauwwitten een uitwedstrijd in Dordrecht. Reis jij mee om onze mannen toe te juichen? Koop hier je kaarten.

FC Eindhoven – Jong FC Utrecht 3-0 (1-0) 11. Ozan Kökcü 1-0, 38. August Priske 2-0, 63. Farouq Limouri 3-0. Scheidsrechter: Robin Vereijken. Geel: Joshua Mukeh (Jong FC Utrecht). Aantal toeschouwers: 1810.

FC Eindhoven: Brondeel; Ogenia (64. Seedorf), Limouri, Amevor, Wouters, Dahlhaus; El Bouchataoui, Dorenbosch (64. Simons); Rottier (64. Sleegers), Priske (84. Lieder), Kökcü (78. Van Doorm).

Jong FC Utrecht: Dithmer; Van Hees, Viereck, Mukeh, Held (62. Boumenjal); Andersen, Van Eldik, Yah (62. Van der Wegen); Akkerman (62. Edhart), Van der Haar (78. Den Boggende), Blake (78. Oehlers).

Fotografie FC Eindhoven Media | Johan Manders