Clubupdate: Academy

Bouwen met talent

FC Eindhoven is als club altijd in beweging en met verschillende stakeholders zetten we samen stappen in de juiste richting. De Blauwwitten bouwen op alle clubonderdelen verder aan een succesvolle toekomst. Middels een regelmatige clubupdate, waarin telkens een bepaald onderdeel centraal staat, brengen we eenieder graag op de hoogte over de laatste ontwikkelingen. In deze clubupdate staat de Academy centraal.

Nieuwe accommodatie
De jeugdopleiding van FC Eindhoven heeft de afgelopen jaren een flinke groei doorgemaakt en dit seizoen wordt gestart met 170 spelers. Deze groei heeft als gevolg dat het Jan Louwers Stadion niet genoeg ruimte biedt aan spelers, trainers, management en andere belanghebbenden. Samen met de Gemeente Eindhoven is hier een tijdelijke oplossing voor gevonden en zal de FCE SRP ZUID Academy neerstrijken bij SV Tongelre. Hier heeft de opleiding de beschikking over twee kunstgrasvelden, een kantoorruimte en bespreekkamer.

Vernieuwd managementteam
Sinds deze zomer is Pascal Maas fulltime actief als Hoofd Jeugdopleiding. Maas vervulde deze rol de afgelopen acht seizoenen in combinatie met het assistent-trainerschap bij het eerste elftal. Vanuit beide functies werd meer gevraagd van Maas, die vervolgens besloot om zijn focus volledig te verleggen naar de jeugdopleiding. Naast Maas is ook Jens van Son vast toegevoegd aan het managementteam van de FCE SRP ZUID Academy. De oud-prof zette afgelopen jaar meerdere projecten op het gebied van talentontwikkeling en zal meer betrokken worden bij de jeugdopleiding als Manager Scouting & Ontwikkeling. Het driekoppige team wordt gecomplementeerd door Leon Kantelberg. Kantelberg is sinds 2016 verbonden aan de jeugdopleiding van de Blauwwitten als Manager Operationele zaken. Daarnaast is de oud-speler hoofdtrainer van de O21 en het vaandelteam van FCE Amateurs.

FCE Talent Cup
Zaterdag 19 augustus (016) en zondag 20 augustus (018) vindt in en rond het Jan Louwers Stadion het internationale FCE Talent Cup toernooi plaats met onder andere deelname van PSV, Sparta Rotterdam, AA Gent en Helsingsborg IF. Start wedstrijden op beide dagen vanaf 10.00 uur.

Stafoverzicht
FC Eindhoven O21 – Divisie 3