Blauwwitten verliezen fors van Willem II

FCE verliest met 4-0

De Blauwwitten hebben zaterdagmiddag fors verloren van Willem II in het oefenduel. Het werd uiteindelijk 4-0 voor de Tilburgers, alle doelpunten vielen in de eerste helft.

Al in de zesde minuut was het raak. Uit een vrije trap van Joeri Schroijen kon verdediger Amine Lachkar de bal binnenkoppen achter Jorn Brondeel. De Blauwwitten probeerden vervolgens wat meer in de wedstrijd te komen. Helaas ging Farouq Limouri na iets minder dan een kwartier spelen in de fout bij de opbouw. Thijs Oosting ontfutselde de bal en schoof 1 op 1 met Brondeel de bal in de hoek: 2-0. Daar bleef het niet bij in de openingsfase van de wedstrijd. Het mooiste doelpunt van de middag kwam op naam van Joeri Schroijen. De buitenspeler krulde de bal zo de kruising in en liet Brondeel kansloos.

Vervolgens werd het duel iets fysieker en kon Yassine Azzagari een schot lossen. En redde Jorn Brondeel aan de andere kant goed op een mogelijkheid voor Max Svensson. Toch moest de goalie nog een keer buigen na een afstandsschot van Ringo Meerveld. Ruststand: 4-0.

Na rust kwam FCE wat beter in het spel en creëerde het enkele aanvallen. Zo schoot Sven van Doorm voorlangs na een prima aanval met Dyon Dorenbosch. En moest W2-doelman Connor van den Berg in actie komen na een schot van Yassine Azzagari. Na iets meer dan een uur werd er bijna een heel elftal gewisseld door Willem Weijs en kregen enkele academy-spelers de kans.

In de slotfase was er voor beide doelen weinig spektakel en sloot de wedstrijd af met een 4-0 eindstand.

Aanstaande vrijdag staat de volgende oefenwedstrijd op het programma. Dan treffen de Blauwwitten het Belgische Beerschot bij DOSL in Leende. Tickets voor deze wedstrijd zijn online verkrijgbaar of aan de kassa bij het sportpark.

Willem II – FC Eindhoven 4-0 (4-0): 6. Lachkar, 13. Oosting, 17. Schroijen, 42. Meerveld.

FC Eindhoven: Brondeel (45. Borgmans); Ogenia (66. Sas), Amevor (66. Giebels), Limouri( 66. De Laat), Dahlhaus (66. T. Simons); Dorenbosch (66. S. Simons), Azzagari (66. Van Rosmalen), Van Doorm (66. Paauwe) ; Rottier (66. Hurkmans), Garden (28. Van den Berk), Kestens (66. Erkelens)

Fotografie FC Eindhoven Media | Johan