Blauwwitten treffen TOP Oss op maandagavond

Aanstaande maandag is het weer tijd voor een wedstrijd in het Jan Louwers Stadion. Om 20.00 uur zullen de Blauwwitten aftrappen tegen hekkensluiter TOP Oss. Eerder dit seizoen stonden de twee ploegen al tegenover elkaar in de TOTO KNVB Beker, toen wisten de Blauwwitten door een penalty van Mawouna Amevor de 2de ronde te bereiken.

Het seizoen van de Ossenaren loopt vooralsnog stroef. In de tweede speelronde werd nog met 4-1 van Jong PSV gewonnen, maar daarna werden er nog maar vier punten bij elkaar gesprokkeld. Het totaal van dus 7 punten zorgt ervoor dat de ploeg van Ruud Brood momenteel de rode lantaarndrager is van de Keuken Kampioen Divisie.

Top Oss speelde de laatste wedstrijd voor de interlandperiode in eigen huis tegen MVV Maastricht. Deze wedstrijd ging met 0-1 verloren door een doelpunt van Tunahan Tasci. De assist kwam staan op de naam van Mart Remans, die zelf nog een verleden heeft bij Top Oss. In deze wedstrijd wisten de Ossenaren ook maar 31% van de wedstrijd de bal in bezit te houden.

Toch is niet alles negatief bij de ploeg van Ruud Brood. Een van de lichtpuntjes is Roshon van Eijma. De 25-jarige Curaçaoënaar speelt in het hart van de verdediging maar is toch de topscoorder van het team met drie doelpunten. Net zoals FCE-aanvoerder Mawouna Amevor is hij de strafschopnemer van zijn ploeg. In de afgelopen interlandperiode reisde van Eijma nog af naar Curaçao, samen met FCE-spelers Justin Ogenia en Nino Fancito.

De twee Brabantse ploegen hebben al 63 keer tegen elkaar gespeeld. Hierin kwam FC Eindhoven tot 27 overwinningen en de ploeg uit Oss tot 21, de wedstrijd is 25 keer in een remise geëindigd.

De laatste jaren pakken onze Blauwwitten veel punten tegen Top Oss. De laatste keer dat de Eindhovenaren thuis verloren dateert alweer uit het seizoen 17/18. Toen werd een 1-0 voorsprong weggegeven en eindigde de wedstrijd in 1-3.

Vorig seizoen werd er in eigen huis met 2-1 gewonnen van Top Oss. Beide goals voor FC Eindhoven werden gemaakt door de man die momenteel in de Eredivisie speelt bij Sparta Rotterdam, Charles-Andreas Brym. Dit zorgde voor een 2-0 ruststand, na rust kon Oss nog wat terug doen door een goal van Toshio Lake.

Ook dit jaar kunnen we jouw support weer goed gebruiken. Haal hier je tickets voor de wedstrijd tegen Top Oss!