Blauw-Witten lanceren FCE Foundation met actieweek

FC Eindhoven wil een laagdrempelige club zijn waar iedereen zich snel thuis kan voelen, ongeacht leeftijd, achtergrond, gender of voetbaltalent. Daarbij wil de club zichtbaarder zijn en vooral meer betekenen voor de regio. Deze doelen zet de club kracht bij door de FCE Foundation in het leven te roepen. De stichting gaat zich richten op het sociale domein, naast het sportieve en zakelijke aspect binnen de club.

Drie pijlers
De FCE Foundation werkt volgens drie pijlers: Gezond, Geluk en Gelijk. Elk initiatief, activiteit of evenement dat wordt opgezet door de FCE Foundation is onder één of meerdere van deze pijlers te koppelen. Bovendien zijn alle drie de pijlers te koppelen aan één van de Sustainable Development Goals, zoals opgesteld door de Verenigde Naties.

Lanceerweek
De week van 7 maart staat volledig in het teken van de FCE Foundation. In deze week zullen verschillende maatschappelijke activiteiten en evenementen worden georganiseerd in en om het Jan Louwers Stadion. Elke dag staat één specifieke pijler centraal om zo meer over de FCE Foundation te weten te komen. De week wordt afgesloten in het Jan Louwers Stadion met de officiële lancering van de FCE Foundation voorafgaand aan FC Eindhoven – VVV-Venlo.

Stap voor stap groeien
“Vandaag is een belangrijke dag voor FC Eindhoven en zijn omgeving”, zegt algemeen directeur Günther Peeters. “Na maanden achter gesloten deuren gewerkt te hebben aan onze Foundation kunnen we vandaag eindelijk naar buiten treden. FC Eindhoven is een club van en voor iedereen. Middels onze voetbalentiteiten bereiken we al een groot deel van de samenleving en met de lancering van FCE Foundation kunnen we nog meer betekenen voor de regio”, aldus Peeters. “Voetbal kunnen we inzetten als middel om mensen bij elkaar te brengen en gelukkiger te maken.”