Amevor: “Vorige keer was het een intense strijd, waarin het op en neer ging”

Met de aanvoerder is er gekeken naar aankomende wedstrijd

Morgen reizen de Blauwwitten af naar het noorden van het land voor de uitwedstrijd FC Eindhoven tegen FC Emmen. Samen met aanvoerder Mawouna Amevor is er gesproken over de dynamiek in het team na de recente tegenslagen en de voorbereiding op de aankomende wedstrijd. “Wij staan er met zelfvertrouwen.”

Zowel voor FC Eindhoven als voor FC Emmen is het een moeilijke periode. FC Emmen heeft de laatste zes wedstrijden in de Keuken Kampioen Divisie verloren. De club staat op het punt geschiedenis te schrijven, want als ze deze wedstrijd verliezen, zou het de vierde keer in de clubhistorie zijn dat ze zeven competitieduels op rij verliezen. En de Blauwwitten kijken terug op drie wedstrijden zonder het behalen van een punt. Beide teams zullen gedreven zijn om de negatieve spiraal om te buigen.

De Eindhovense aanvoerder wijst erop dat er dingen zijn die de Eindhovenaren beter voor elkaar moeten krijgen om hoger te kunnen klimmen. Zo kampen ze in Eindhoven momenteel met een aantal blessures, waardoor het lastig is om een vast team neer te zetten. Dit zorgt ervoor dat je genoodzaakt bent om nog meer naar de spelers zelf te kijken. “We zijn druk bezig met kijken waar iedereen nog een stapje in kan maken.”

Maar ondanks de blessures bij de Blauwwitten komen er ook spelers terug. Met Mart Lieder terug in het team liggen er weer nieuwe kansen. Mawouna: “Je merkt wel dat hij de ervaring van wedstrijden heeft en weet wat er nodig is op belangrijke momenten, daarin kan hij het team sturen.” De Eindhovenaren merken dat het humeur op de eerste training na een verloren wedstrijd minder is, maar ook op deze momenten worden er tips gegeven door ervaren spelers zoals Lieder. Gedurende de week komt het positieve gevoel weer naar voren. “Gedurende de week bouwen we weer vertrouwen op en gaan we positief naar de nieuwe wedstrijd.”

Als we terugkijken naar de vorige duels tussen FC Eindhoven en FC Emmen, dan zijn de statistieken vooral in het voordeel van de Eindhovenaren. De Blauwwitten hebben de laatste vier ontmoetingen in de Eerste Divisie weten te winnen. In de laatste wedstrijd was het volgens Amevor een intense strijd, waarin het op en neer ging. “Beide teams kwamen een keer op voorsprong. We hadden veel kansen, maar onze fouten werden ook meteen afgestraft.”

Ben jij er morgen bij om de Blauwwitten te steunen? Bestel je tickets via www.fc-eindhoven.nl/tickets!