Blummel versterkt aanvalslinie FC Eindhoven

Welkom bij FC Eindhoven, Sven!

Sven Blummel (27) komt de aanvalslinie van FC Eindhoven versterken. De man uit Schijndel heeft zijn handtekening gezet onder een tweejarige verbintenis bij de club uit de Lichtstad.

Blummel begon zijn voetbalcarrière in zijn geboortedorp Schijndel bij RKSV Schijndel. Al snel pikte PSV hem op en daar zette de multifunctionele aanvaller zijn eerste stappen in het betaalde voetbal bij Jong PSV. Blummel is geen onbekende in de Keuken Kampioen Divisie want er staan al 190 wedstrijden, 40 doelpunten en 25 assists op zijn CV. In de KKD kwam Blummel eerder uit voor Jong PSV, FC Den Bosch, De Graafschap en MVV. Tussendoor maakte Blummel een buitenlandse uitstap naar het Deense BK Fremad Amager. Nu komt de aanvaller over van HNK Gorica waar hij het afgelopen seizoen speelde in de hoogste Kroatische divisie.

“We zochten een aanvallende impuls met een neusje voor de goal”, zegt technisch manager Marc Scheepers. “In Sven hebben we een aanvaller gevonden die op meerdere posities uit de voeten kan én de nodige ervaring heeft in onze competitie. Ook verwachten we dat Sven met zijn regionale karakter goed in de groep past en andere jongere spelers kan motiveren.”

Welkom bij FC Eindhoven, Sven!

Sven is erbij! Jij ook? Bestel een seizoenkaart hier!