Willem Weijs nieuwe hoofdtrainer FC Eindhoven

Welkom bij de club, Willem!

FC Eindhoven heeft Willem Weijs (36) aangesteld als nieuwe hoofdtrainer. De geboren Limburger heeft voor twee seizoenen getekend bij de Blauwwitten, de club heeft een eenzijdige optie om het contract met een seizoen te verlengen. Aanstaande zaterdag 1 juli staat de eerste training onder leiding van Weijs op het programma in het Jan Louwers Stadion.

Weijs begon al op jonge leeftijd met zijn trainerscarrière als jeugdtrainer bij PSV. Vervolgens volgden periodes in de jeugdopleiding bij Ajax en NAC Breda. In Breda werd Weijs assistent-trainer en stond er vijf wedstrijden als interim trainer aan het roer. In 2020 maakte Weijs de overstap naar Willem II om trainer te worden van de beloftenploeg van de Tilburgers en assistent-trainer bij de hoofdmacht. Een jaar later vertrok Weijs naar het RSC Anderlecht van Vincent Kompany voor een job als assistent-trainer. Het afgelopen seizoen was Weijs actief voor de City Group in Lommel, daar bekleedde hij ook de functie als assistent-trainer.

Technisch manager Marc Scheepers licht de komst van Weijs toe: “Na het vertrek van Rob hebben we snel doorgeschakeld. We hadden ons lijstje klaar en zijn direct begonnen met het voeren van gesprekken. Willem was onze topkandidaat en ik ben blij dat we hem bij onze club hebben kunnen voegen. Willem is ambitieus, innovatief en gedreven, karaktereigenschappen die goed bij ons passen.”

“FC Eindhoven is een mooie club, de club is op de goede weg”, zegt Willem Weijs. “We kunnen hier werken met talent en daar geloof ik in. Ik ben een trainer die aanvallend voetbal hoog in het vaandel heeft staan, die tegelijkertijd ook oog heeft voor een defensieve organisatie. Dat kun je nooit los zien van elkaar en die combinatie moet ervoor zorgen dat we succesvol gaan worden en dat we mooi voetbal op de mat kunnen leggen.”

Welkom bij de club, Willem!

Fotografie: Johan Manders