WEDSTRIJDUITSLAGEN 4 DECEMBER

Wisselende uitslagen voor FCE Academy

Afgelopen zaterdag werd er weer gevoetbald door onze academyteams. Benieuwd wat deze ploegen hebben gepresteerd? Dat lees je in deze rubriek waarin we wekelijks terugkijken op de resultaten van het afgelopen weekend.

FCE O12 onderuit in Den Bosch
Voor de O12 van FC Eindhoven stond het programma met FC Den Bosch op het programma. Om 12 uur werd er tussen beide ploegen afgetrapt in Stadion De Vliert. Aan de kant van Eindhoven was Sam de Wert de enige doelpuntenmaker. Den Bosch wist echter vaker het net te vinden, namelijk drie keer. Zo eindigde de wedstrijd in een 3-1 verlies voor de Eindhovenaren.

FCE O13 speelt Drieluik.
De O13 van FC Eindhoven speelde afgelopen zaterdag in een drieluik tegen de O13 van VVV en PSV. Om half een werd er afgetrapt in Venlo tegen VVV. De O13 van FC Eindhoven kwam 1-0 achter, maar 2 minuten voor het eindsignaal schoot Dylano Noijen de gelijkmaker binnen. De wedstrijd eindigde in een 1-1 gelijkspel.
Niet veel later stond het tweede duel met PSV op het programma. FC Eindhoven kwam in de eerste minuut al 1-0 achter, maar nog geen twee minuten later maakte Rayaan El Kordi de gelijkmaker. Op aangeven van Kane schoot diezelfde Rayaan de 1-2 binnen. PSV wist nog wel op voorsprong te komen, maar dit was niet genoeg voor een overwinning. Navy Lamey schoot op aangeven van Rayaan de 3-3 binnen en uit een vrije trap van Mohammed wist FC Eindhoven de drie punten mee naar huis te nemen. 3-4 was de einduitslag.

FCE O16 Stijf aan kop
De O16 van FC Eindhoven speelde afgelopen zaterdag een belangrijke competitiewedstrijd tegen de nummer twee, namelijk JVOZ. Djordy opende met zijn doelpunt na zes minuten de score. Nog voor rust werd de eindstand bepaald door een doelpunt van Milan. De O16 heeft goede zaken gedaan door te winnen van de nummer twee en staan nu bovenaan met een verschil van vier punten.

Nederlaag voor FCE O18
Voor de O18 van FC Eindhoven stond een inhaalwedstrijd op het programma tegen Go Ahead Eagles. Go Ahead Eagles begon deze wedstrijd met 10 man, omdat zij een rode kaart hadden ontvangen voor een overtreding in het eerdere duel dat werd gestaakt vanwege een blessuregeval aan de kant van Eindhoven. De man meer situatie werd door de ploeg uit Eindhoven echter niet goed uitgespeeld. Joep van de Berk en Justin Figaroa wisten wel te scoren aan de kant van Eindhoven, maar de thuisploeg vond drie maal het net. FC Eindhoven verloor met 3-2 in Deventer.

Langverwachte zege voor FCE O21
Om drie uur werd er afgelopen zaterdag afgetrapt in het Jan Louwers Stadion tussen FC Eindhoven O21 en FC Dordrecht O21. Eindhoven dat de laatste weken uit vorm was wilde zich revancheren in eigen huis tegen Dordrecht. Het was echter Dordrecht dat beter begon aan de wedstrijd. Uit twee standaard situaties wist de uitploeg te scoren en zo keek FC Eindhoven al vroeg in de wedstrijd tegen een 0-2 achterstand aan. Nog voor rust wist de thuisploeg wat terug te doen en een eigendoelpunt van de uitploeg zorgde voor een 1-2 ruststand. Het leek of er voorafgaand aan de wedstrijd veel op corners was getraind, want de 2-2 tot en met de 5-2 werden gescoord uit corners. Het waren respectievelijk Gijs Vercoelen, Marco Overdevest, Sam Oonincx en Dyon Dorenbosch die de bal tegen de touwen wisten te werken. Zoran Hurkmans wist ook nog te scoren. De wedstrijd eindigde in een 6-2 overwinning voor de thuisploeg.