WEDSTRIJDUITSLAGEN 11 DECEMBER

Mindere week voor FCE Academy

Het weekend zit er weer op en dat betekend dat onze academyteams weer volop gevoetbald hebben. Afgelopen zaterdag stonden er zowel competitie-, beker- en oefenwedstrijden op het programma. Benieuwd hoe het deze ploegen is verlopen? Dat lees je in deze wekelijks terugkerende rubriek waarin we terugblikken op de resultaten van het afgelopen weekend.

FCE O12 verliest nipt
Om kwart voor twaalf stond de wedstrijd FC Eindhoven O12 – JVOZ O13 op het programma. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd. Uiteindelijk was het de uitploeg die een doelpunt wist te maken. JVOZ won met 0-1 en nam de drie punten mee naar huis.

FCE O13 speelt gelijk
Voor de O13 van FC Eindhoven stond de kraker met de O13-2 van PSV op het programma. Beide ploegen waren gebrand om van de stadsrivaal te winnen. Ook in deze wedstrijd waren de ploegen aan elkaar gewaagd en kregen ze beide wat kansen. Aan de kant van FC Eindhoven wist Rayaan el Kordi te scoren op aangeven van Navy Lamey. PSV wist echter ook een doelpunt te maken en zo eindigde de wedstrijd in een 1-1 gelijkspel.

FCE O15 verdeelt de punten
Afgelopen zaterdag ging de O15 van FC Eindhoven in een oefenduel op bezoek bij Fortuna Sittard. De ploeg uit Eindhoven kreeg aardig wat kansen en het was Igor Sanders die een doelpunt wist te maken voor de Eindhovenaren. De thuisploeg wist echter ook eenmaal het net te vinden en zo eindigde de wedstrijd in een 1-1 gelijkspel.

Nederlaag voor FCE O16
De O16 van FC Eindhoven ging afgelopen zaterdag op bezoek bij VVV Venlo. De thuisploeg was de bovenliggende partij en had de meeste kansen. Uiteindelijk wisten zij ook drie keer te scoren, Eindhoven deed dit niet en dus eindigde de wedstrijd in 3-0 voor de ploeg uit Venlo.

FCE O17 verliest in eigen huis
Om 12:30 werd er afgelopen zaterdag afgetrapt in het Jan Louwers Stadion voor het duel tussen FC Eindhoven O17 en SC Heerenveen O17. Het was de thuisploeg die de 1-0 scoorde, er werd goed gevoetbald onder hoge druk en zo scoorde Zakaria Haddaoui de openingstreffer. In de tweede helft drong Heerenveen meer aan en maakte gelijk. In de laatste 10 minuten van de wedstrijd wist de uitploeg nog driemaal het net te vinden en zo verloor FC Eindhoven met 1-4.

FCE O18 wil revanche
Het is de tweede week op rij dat de O18 van FC Eindhoven aantreedt tegen de O18 van Go Ahead Eagles. Na een 3-2 verlies in Deventer hoopt Eindhoven de Eagles in eigen huis de baas te zijn. In de eerste helft hebben beide ploegen wat kansen, zo scoort de uitploeg de 0-1, maar in diezelfde helft maakt Lukas Jansen de gelijkmaker. Na rust is het een ander verhaal en weet de uitploeg nog drie keer te scoren. FC Eindhoven O18 verliest met 1-4 van Go Ahead Eagles.

FCE O21 verliest oefenduel
Afgelopen zaterdag speelde de O21 van FC Eindhoven tegen de O21 van NEC. De thuisploeg kwam zelf niet tot scoren, zelfs niet bij hun eigen keeper. In de tweede helft van de wedstrijd viel de keeper van NEC uit. Zij hadden echter geen vervanger en omdat het een oefenduel was ging Eindhoven keeper Peter Strijbosch bij de uitploeg onder de lat staan. Hij hield de nul en zag NEC driemaal scoren. 0-3 was de einduitslag in het voordeel van NEC.