Vrijdag spelen de Blauwwitten weer in eigen huis

Blauwwitten maken zich op voor subtopper tegen FC Dordrecht.

In speelronde 6 nemen onze mannen het op tegen FC Dordrecht, die één wedstrijd minder hebben afgewerkt maar een gelijk aantal punten hebben verzameld als ons. FC Eindhoven stapte in de afgelopen tien thuisduels tegen FC Dordrecht slechts één keer zonder punten van het veld, wat veel vertrouwen geeft voor de confrontatie van morgen!

In de laatste 6 ontmoetingen in het Jan Louwers Stadion werd er door beide ploegen minstens één keer gescoord, wat elke keer heeft gezorgd voor een spannende pot. In vier van deze zes ontmoetingen scoorde onze mannen er lustig op los, waar ze vanaf het seizoen 18/19 tot en met 21/22 maar liefst 23 (!) doelpunten wisten te maken. Het hoogtepunt was hierbij de 8-1 overwinning in 2019.

Daarnaast scoort onze ploeg extreem hoog in het lijstje met uitgevoerde tackles, waar we gedeeltelijk aan kop staan met 99 pogingen. Enkel MVV Maastricht wist met 74% een hoger slagingspercentage te behalen dan onze Blauwwitten met 73,7%.

Ondanks een recente sterke thuisreeks tegen de Schapenkoppen moeten we wel opletten, waar ze bij winst op 10 punten uit vijf wedstrijden uitkomen en hierbij hun beste seizoenstart kunnen behalen sinds 2013/14. Daarnaast beleefde FC Dordrecht afgelopen seizoen een enorm sterk jaar, waar ze uiteindelijk de vierde plaats wisten veilig te stellen en zich op mochten maken voor de Playoffs voor Eredivisie voetbal.

Ten slotte is Joep van der Sluijs een speler om in de gaten te houden bij de Dordtenaren. Hij verruilde afgelopen zomer Feyenoord voor FC Dordrecht en wist een sterke indruk achter te laten in de eerste wedstrijden van het seizoen. De 22-jarige aanvallende middenvelder loodste met een doelpunt en assist zijn ploeg naar een 2-0 overwinning op SC Cambuur.

Kunnen onze mannen zich herstellen na de nederlaag in de Vijverberg, waardoor we uitzicht blijven houden op bovenste plekken? Met de derde thuiswedstrijd van het seizoen hebben wij er alle vertrouwen in! Wil jij deze wedstrijd bijwonen? Bemachtig nu nog snel hier een ticket.