Tweede deel van Limburgse week staat voor de deur

Alles over FCE – VVV

FC Eindhoven speelde afgelopen maandag nog 1-1 gelijk tegen de koploper. Mawouna Amevor verzilverde na twaalf minuten al een penalty, maar na een uur spelen zorgde Wesley Spieringhs aan de kant van Roda JC met een afstandsschot voor de eindstand. Deze vrijdag zal dan de tweede Limburgse tegenstander van de week op het programma staan. De Blauwwitten zullen VVV-Venlo om 20.00 verwelkomen in het Jan Louwers Stadion.

Over VVV

De nummer 10 van de Eerste Divisie zal op bezoek komen bij de Blauwwitten, die net boven de Limburgers op plek nummer 8 staan. Het verschil tussen de twee ploegen is maar één punt en beide zullen de punten bij elkaar willen rapen voor de strijd om promotie. VVV-Venlo zal wel in mindere vorm de wedstrijd betreden in het Jan Louwers Stadion. Zo speelde de Venlonaren vorige week nog 2-2 gelijk tegen de beloften van AZ en werd er maar liefst met 5-1 verloren in de eerste ronde van de TOTO KNVB Beker tegen SC Heerenveen.

In stadion De Koel leken de Limburgers door een late treffer van aanvoerder Rick Ketting nog met een 2-1 te triomferen over Jong AZ, maar toen konden de beloften, in al verstreken extra tijd, aanleggen voor een laatste vrije trap. De voorzet werd ingeknikt door AZ-talent Mexx Meerdink, die ervoor kon zorgen dat de beloften met één punt naar Alkmaar terug konden reizen.

In de TOTO KNVB Beker werd er nog machteloos verloren van en bij SC Heerenveen. Door een hattrick van Pelle van Amersfoort gingen de Venlonaren met 3-0 de kleedkamer in. De schade kon in de tweede helft niet beperkt worden en zo droop de ploeg van Rick Kruys uiteindelijk met een 5-1 nederlaag af.

Een speler om voor uit te kijken bij VVV is Levi Smans. De 20-jarige middenvelder is dit seizoen aan zijn doorbraak bezig bij de Limburgers. Dit seizoen tekende het talent uit de eigen opleiding al voor vier doelpunten en drie assists. Hiermee is Smans ook gelijk de topscorer voor de Venlonaren. Alleen linksback Simon Janssen kon voor meer assists tekenen, namelijk vijf.

Historische Balans

De ploeg uit Venlo blijkt een geduchte tegenstander te zijn voor onze Blauwwitten. Zo is er 53 keer verloren van VVV en zijn er 24 zeges geboekt. Als laatste hebben de ploegen 19 keer de wedstrijd in balans gehouden, wat resulteert in 96 onderlinge wedstrijden.

Na een paar jaar in de Eredivisie te hebben mogen spelen, is dit nu weer het derde seizoen van de Limburgse ploeg in de Keuken Kampioen Divisie. Sinds de terugkeer heeft FC Eindhoven vier keer tegen VVV-Venlo gespeeld, wat resulteerde in één overwinning, één gelijkspel en twee nederlagen. Het laatste onderlinge duel eindigde in 2-2. Hierin gaf FC Eindhoven twee keer de voorsprong weg na goals van Amevor en Kökcü.

Na de uitstekende pot van onze Blauwwitten tegen de koploper en andere Limburgse club Roda JC, proberen onze Blauwwitten weer een goede wedstrijd neer te zetten. Help jij om FC Eindhoven te supporten naar de overwinning in een nagenoeg uitverkocht Jan Louwers Stadion? Haal dan één van de laatste kaartjes!