Strijd om finaleplaats in het Jan Louwers Stadion

Voorbeschouwing FC Eindhoven – ADO Den Haag

Zaterdagmiddag staat om 16:30 uur het tweede duel tussen FC Eindhoven en ADO Den Haag op het programma. De Blauwwitten zullen een 2-1 achterstand goed moeten maken wil het een finaleplek in de Play-Offs bemachtigen. De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Nijhuis en de VAR van dienst is de heer Oostrom.

De eerste confrontatie tussen de twee ploegen werd gewonnen door de Hagenezen met 2-1. FCE begon zoals vaker stormachtig. In de eerste tien minuten van het duel kreeg uit de uitgelezen kans via Charles-Andreas Brym. Hij faalde oog-in-oog met de uitstekend keepende Alessandro Damen, die uit de daaropvolgende corner ook redding bracht op een kopbal van Jort van der Sande. ADO Den Haag schoot via Dhoraso Moreo Klas echter de 1-0 binnen. Tijdens zijn goal stond FCE even met tien man doordat Matthias Verreth geblesseerd was afgehaakt. Thomas Verheydt kopte iets later kiezelhard de 2-0 tegen de touwen. In het tweede bedrijf schoot Joey Sleegers de Eindhovenaren dichterbij door een penalty te benutten. Dankzij de 2-1 houdt FC Eindhoven zicht op het halen van de volgende ronde.

Rob Penders geeft aan: ‘In dit soort wedstrijden hoef je niet alles goed te maken in de eerste wedstrijd, daarvoor heb je ook een tweede wedstrijd.’ Hiermee doelde hij op het feit dat zijn ploeg met de rust op een vervelende 2-0 achterstand stond. Voordat de Blauwwitten met 2-0 achterstonden creëerden de Blauwwitten een paar grote kansen. ‘Wij speelden met lef en bravoure voor het publiek in Den Haag. Dan is het frustrerend als je na ruim 30 minuten spelen met 2-0 achterstaat’, zegt Rob Penders.

FCE kan er toch vaak op rekenen dat het een doelpunt scoort. In de laatste twintig(!) wedstrijd wisten de Eindhovenaren namelijk het net te vinden. In Den Haag scoorde Joey Sleegers de enige treffer voor FC Eindhoven. ‘We hadden er liever nog een gemaakt maar dit doelpunt geeft hoop richting het tweede duel.’

Eerder dit jaar werd het 1-1 in het Jan Louwers Stadion. Destijds speelde FC Eindhoven om de 3e periodetitel. Door een goal van Sem Steijn kwamen de Hagenezen op een voorsprong in de eerste helft. FCE toonde echter veerkracht en maakte in de tweede helft via Joey Sleegers de 1-1. In de laatste minuut viel de bal via de nummer tien net naast het doel toen hij hem over keeper Allesandro Damen wipte.

Tegen ADO zal het hoe dan ook lastig worden aan d’n Aalsterweg voor de ploeg van Rob Penders. Dat wederom kan genieten van de volle steun van het thuispubliek. ‘Het team en het publiek hebben laten zien dat het flink kan spoken hier. We hebben laten zien dat hier grote ploegen kunnen worden verslagen en dat zal nu ook moeten’.

Bekijk hieronder het gehele interview met de trainer van FC Eindhoven.