Rego maakt overstap naar FC Eindhoven

Bem vindo Rodrigo!

Rodrigo Pedrosa Rego, zoals zijn volledige naam luidt, maakt de overstap van Sporting Clube de Portugal naar FC Eindhoven. De Portugese centrale verdediger komt transfervrij over en heeft getekend voor twee seizoenen. FC Eindhoven heeft een eenzijdige optie om het contract met een seizoen te verlengen.

Rego is 20 jaar en doorliep de hele jeugdopleiding van Sporting. Afgelopen seizoen maakte de Portugees minuten voor Varzim SC op het tweede niveau van Portugal, daar was Rego een vaste waarde achterin. De linksbenige is ook een van de vaste waarden voor de jeugdelftallen van Portugal.

“Rodrigo is een groot talent in Portugal en zocht een club waar hij meer minuten kan maken”, zegt technisch manager Marc Scheepers. “De potentie is er, bij ons moet hij zich gaan bewijzen. Met zijn voetballend inzicht past hij goed in ons spel. De komende seizoenen kan hij bij ons uitgroeien tot dragende kracht.”

Bem vindo Rodrigo!