Project Rugdekking binnenkort van start!

Speciale informatiebijeenkomst op 22 december

Jongeren die momenteel geen werk hebben of geen opleiding volgen, kunnen vanaf medio februari deelnemen aan het project ‘Rugdekking’. In samenwerking met maatschappelijk partner Stichting Schouders Eronder, moet het leerwerktraject jongeren tussen de 16 en 28 jaar uit de regio Eindhoven nieuw perspectief bieden en uiteindelijk kans geven op een baan in de veiligheidssector.

Achtergrond
Rugdekking draait al enkele jaren met veel succes bij Sparta Rotterdam, Excelsior Rotterdam, FC Dordrecht, ADO Den Haag en NAC Breda. Het project maakt gebruik van de aantrekkingskracht van de voetbalclub om jongeren zonder werk of opleiding nieuw perspectief te bieden. Op deze manier komen zij los van hun dagelijkse routine en maken zij na deelname kans op een baan in de veiligheidssector. Rugdekking richt zich op jongeren in de leeftijd van 16 tot 28 jaar zonder werk, opleiding of startkwalificatie. Kortom: jongeren met weinig perspectief, die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Traject
Deelnemers gaan in kleine groepen van maximaal vijftien personen een traject van twaalf weken aan. Het traject bestaat uit een combinatie van gedragsinterventie, opleiding en stage. De kern bestaat uit de opleiding tot UEFA Sportsteward, aangevuld met de certificaten Verkeersregelaar en Bedrijf Hulp Verlener (BHV). Tijdens (thuis)wedstrijden van FC Eindhoven lopen de deelnemers stage als steward, verkeersregelaar of gastheer/vrouw.
Tot slot volgen deelnemers ook nog een sportprogramma, werken zij aan hun houding en gedrag en gaan op stages en excursies die naar werk of een opleiding leiden. Wie het Rugdekking-traject succesvol afrondt kan uitstromen richting werk of opleiding.

Informatiebijeenkomst
Op donderdag 22 december om 16.00 uur organiseren we een informatiebijeenkomst in het stadion (Jan Louwers Stadion, Charles Roelslaan 1, 5644 HX Eindhoven). Tijdens de informatiebijeenkomst geven we meer uitleg over het programma, de doelgroep en kansen
voor jongeren. Meld je aan voor de informatiebijeenkomst door een mail te sturen naar tv@schouders-eronder.nl.

Aanmelden of meer info? Neem dan contact op met Thom Verhoeven (projectleider Rugdekking): Telefoon: 06-42401090
Mail: tv@schouders-eronder.nl
Website: www.schouders-eronder.nl