Ondanks het aanvallende spel bleef het 0-0

Het zevende oefenduel eindigt in gelijkspel

Op de warme middag van zaterdag 27 juli speelde FC Eindhoven het zesde oefenduel tegen Blauw Geel ’38 op het Prins Willem Alexander Sportpark in Veghel. De Blauwwitten legden wederom een prima partij op de mat, maar wisten niet doeltreffend te zijn. Het eindigde in een 0-0 gelijkspel.

De Blauwwitten begonnen de wedstrijd met aanvallend voetbal, wat gedurende de gehele eerste helft te zien was. In de dertiende minuut was de eerste kans daar. Na een afvallende bal vanuit een hoekschop belandde de bal voor de voeten van Thijs Muller, die hem rechts naast de goal schoot.

In de vijftiende minuut leek FC Eindhoven op voorsprong te komen door een doelpunt van Thijs Muller, na een goede bal op maat van Achraf el Bouchataoui. Echter vlagde de assistent-scheidsrechter voor buitenspel en werd het doelpunt afgekeurd.

Vijf minuten later was het wederom raak met een poging op doel. De aanval van de Blauwwitten werd voetballend goed opgezet, waarbij de bal uiteindelijk bij Dyon Dorenbosch eindigde en de bal langs de kruising vloog.

In de tweeëntwintigste minuut regende het kansen. Achraf el Bouchataoui schoot op doel, maar de keeper van Blauw Geel ’38 wist redding te brengen. Vanuit een hoekschop probeerde ditmaal Collin Seedorf de bal binnen te koppen, maar deze vloog rakelings langs de rechterbovenhoek.

Na een korte drinkpauze werd de wedstrijd vervolgd. Opnieuw een corner, evenals de afvallende bal die voor de voeten van Thijs Muller viel en een schot op doel bracht. Echter wist de keeper van Blauw Geel ’38 wederom redding te brengen. Gelijk daaropvolgend was er wederom dreiging van de Blauwwitten uit een corner, waar Justen Kranthove de bal op doel kopte, maar een van de Veghelse verdedigers redding wist te brengen op de lijn.

In de 40e minuut was daar dan ook Blauw Geel met een eerste echte kans. De bal belandde voor de voeten van Dave de Meij, maar het schot werd geblokt door een Blauwwitter. Een minuut later was het weer de beurt aan FC Eindhoven, waarna Thijs Muller de bal na een goede voorzet van Evan Rottier hard over het doel kopte.

Meteen een grote kans aan het begin van de tweede helft. Kwint Erkelens kwam een-op-een met de keeper van Blauw Geel ’38, die de bal uit het doel wist te houden. Na tien minuten was daar wederom FC Eindhoven, ditmaal met een vrije trap. Sven Simons mikte op de linkerhoek, maar de doelman van Blauw Geel wist de bal naar de buitenkant te duwen.

In de 60e minuut probeerde Evan Rottier de keeper van Blauw Geel ’38 te omspelen, maar opnieuw was doelman Sigmans een sta in de weg. Vijf minuten later was er weer een poging van de Blauwwitten. Justen Kranthove wist de bal uit een hoekschop terug voor te brengen, welke David Garden van dichtbij op doel kopte, maar doelman Sigmans wist het wederom uit het doel te houden. Daarna was er een vrije trap voor FC Eindhoven, welke Achraf el Bouchataoui hard en doelbewust tussen de palen probeerde te krijgen, maar wederom bracht de keeper van Blauw Geel redding.

In de 68e minuut zette Ruben van Eijndhoven zelf een aanval op en schoot op doel. Wederom een redding van de keeper van Blauw Geel.

Met nog twintig minuten op de klok bleef FC Eindhoven druk uitoefenen, maar het doelpunt bleef uit. Het oefenduel eindigde in een 0-0 gelijkspel. Het volgende oefenduel van de Blauwwitten is vrijdag 3 augustus om 19:00 uur uit tegen Lierse K. bij KFC Heidebloem Pulderbos in Zandhoven.

Blauw Geel ’38 – FC Eindhoven 0-0 (0-0)

Blauw Geel ’38: Sigmans, Imankarijo, Van Rosmalen, Van der Lee, Schobbers, Op den Camp, Van Dijk, Loermans, Van der Zanden, Van de Nieuwenhof, De Meij

FC Eindhoven: Brondeel (61. Borgmans), Kranthove, T. Simons, Seedorf (61. Verheij), Gil y Muiños (61. Persyn), Dorenbosch (46. Deenen), S. Simons (61. Van Eijndhoven), El Bouchataoui, Muller, Erkelens (61. Blummel), Rottier (61. Garden).

Fotografie: FC Eindhoven Media | Luca Engelbracht