Mei-update FCE Foundation

De maand mei is voorbijgevlogen. De afgelopen maand hebben er weer tal van activiteiten plaatsgevonden. Hieronder een korte terugblik op enkele van deze activiteiten.

Walking Football

Op woensdag 10 mei hebben de spelers van het Old Stars Walking Football-team meegedaan aan het toernooi bij DBS. Er werd gespeeld in twee poules van zes teams. Om 10.30 uur begonnen de eerste wedstrijden. Twee overwinningen en een nederlaag later was het tijd voor de gezamenlijke lunch. Vanaf 13.00 uur werd er weer verder gespeeld. In de twee wedstrijden die de Old Stars na de lunchpauze speelden, werd er door niemand gescoord. Dit leverde dus twee keer een gelijkspel op. Tijdens het toernooi was sportief spel het belangrijkste. Er werden dan ook geen kruisfinales gespeeld om een toernooiwinnaar aan te wijzen. Het sportiefste team ging met de fair play beker naar huis. RKSV Nuenen en BLC, die op een gedeelde eerste plaats waren geëindigd, gingen met de prijs naar huis. Na de prijsuitreiking zat het toernooi erop en was het tijd voor de derde helft.

Football Memories

Tijdens de eerste Football Memories-bijeenkomst van afgelopen maand werden de buitenlandse internationals besproken die voor FC Eindhoven hebben gespeeld. Speciale aandacht was er dan ook voor Ozan Kökcü, Justin Ogenia en Charles-Andreas Brym. Deze spelers werden tijdens de laatste interlandperiode opgeroepen voor de nationale selecties van hun land. Bij de tweede Football Memories-bijeenkomst op 25 mei was er aandacht voor de topscorers van FC Eindhoven. Er werd gekeken naar de topscorers per wedstrijd, per seizoen en van alle tijden. Op 29 oktober 1939 tijdens de wedstrijd FC Eindhoven – Roermond werd het 12-1. Van deze 12 goals kwamen er 7 op naam van Noud de Zeeuw. Hiermee is hij de speler die in de clubgeschiedenis van FC Eindhoven de meeste doelpunten in één wedstrijd heeft gescoord. In het seizoen 1951-1952 wist Noud van Melis 34 goals te scoren. Hiermee is hij de speler die de meeste goals in één seizoen heeft gescoord voor FC Eindhoven. Tot slot werd er gekeken naar de all-time topscorers van FC Eindhoven. Op de eerste plaats staat Noud van Melis met 163 goals. Op de tweede plaats staat Jan Louwers met 139 goals. De derde plaats wordt bezet door Roland Vroomans met 103 goals voor FC Eindhoven.

VDL Triple T

De leerlingen van de VDL Triple T Academy hebben afgelopen maand in voorbereiding op de MudRun die ze gaan lopen, gewerkt aan hun samenwerking. Op de Oirschotse Heide kwamen ze bij elkaar om allerlei opdrachten uit te voeren die in het teken stonden van samenwerking, teambuilding en uithoudingsvermogen. Dit begon al meteen met de vraag hoe ze naar de plaats van bestemming moesten komen. De Oirschotse Heide is namelijk niet te bereiken met de auto. Eenmaal aangekomen hebben ze verschillende opdrachten moeten uitvoeren vanaf de grond en in de lucht, waarbij bij elke opdracht samenwerking weer centraal stond om deze uit te kunnen voeren.

Fan of the Match FC Robinstijn

Tijdens de wedstrijd FC Eindhoven – Helmond Sport was Ignas de Fan of the Match. Ondanks wat spanning had Ignas er veel zin in. Het was voor hem namelijk de eerste keer in een voetbalstadion. Aan het begin van de rondleiding kwamen we meteen assistent-trainer Pascal Maas tegen. Nadat we een uitgebreid praatje met hem hadden gemaakt, was alle spanning weg bij Ignas. Tijdens de rondleiding hebben we een kijkje genomen bij de kleedlokalen, de spullen van de spelers, in de businessclub om wat te drinken en bij de stadionomroeper die voorafgaand aan de wedstrijd Ignas zijn naam heeft omgeroepen door het stadion. Toen was het tijd om aan de hand van de scheidsrechter het veld op te gaan. Ignas mocht de tos doen en gooide het muntje zo hoog dat ze goed moesten kijken waar deze neer was gekomen. De wedstrijd eindigde jammer genoeg in 0-1 voor Helmond Sport. Ondanks dat heeft Ignas toch veel handtekeningen van de spelers gekregen. Verder zijn er ook nog veel spelers met hem op de foto geweest, wat het uiteindelijk een echte topavond maakte.

ASML Scholenvoetbaltoernooi

In mei werden de voorrondes van het ASML Scholenvoetbaltoernooi gespeeld. Bij FC Eindhoven AV en Unitas’59 werd er gespeeld om tickets voor de finale op woensdagmiddag 14 juni in het Jan Louwers Stadion. Verder waren er ook nog wedstrijdtickets te verdienen voor de winnaars van de side-events. Ook is er elke middag een waterton verloot onder de teams. Deze werd beschikbaar gesteld door JOGG. Het sportiefste team van de dag ging naar huis met een mooie beker en een waardebon van Decathlon. Het weer op de dagen was top en we hebben genoten van de vele mooie en sportieve wedstrijden die er gespeeld zijn. Alle finalisten gefeliciteerd en tot snel in het Jan Louwers Stadion. Ook felicitaties aan alle overige prijswinnaars met de gewonnen prijzen.

FCE Street League Junior

Donderdag 25 mei stond de tweede speelronde van de FCE Street League Junior op het programma. Dit keer speelde Korein Vijfkamplaan hun thuiswedstrijd tegen de Evangelische Basisschool. Vanuit de eerste wedstrijd stond er een 18-5 voorsprong voor de Evangelische Basisschool op het scorebord, dus Korein Vijfkamplaan had nog wel wat recht te zetten. Na het grote krachtsverschil van de eerste wedstrijd zaten de teams tijdens deze wedstrijd een stuk dichter bij elkaar. Met de uitslag van deze wedstrijd, de verdiende punten van de puntenkaart en de gescoorde fair play-punten heeft de Evangelische Basisschool over twee wedstrijden met 33-13 gewonnen en zijn zij ook meteen de winnaar van de FCE Street League Junior 2022-2023.

Voor het nieuwe seizoen is de FCE Foundation weer op zoek naar een enthousiaste stagiair. Ben jij of ken jij iemand met een passie voor voetbal en een groot maatschappelijk hart? Bekijk dan de vacature en solliciteer!