FCE Foundation in de maand september

De eerste maanden van het nieuwe voetbalseizoen zijn voorbijgevlogen. Bij FC Eindhoven Foundation betekent dat al bestaande projecten een vervolg krijgen en nieuwe projecten worden geïntroduceerd. Dit is allemaal gebeurd in het begin van seizoen 2024/2025.

Pool party met Walking Football team

Deelnemer Fred heeft zijn ogen op de bal.

Steeds meer oud-voetballers en andere sporters weten op donderdagochtend hun weg te vinden naar het sportpark van FC Eindhoven AV. De groep wordt steeds hechter. De voetballers vertellen niet alleen mooie anekdotes aan elkaar tijdens een koffiemoment, maar ze hebben ook gezamenlijk een pool party georganiseerd. Daar werden ook de nodige bommetjes gemaakt. Met het teamgevoel en de fitheid zit het dus wel goed!

FC Eindhoven Fit

Iedere maandag- en donderdagavond en zaterdagochtend staat FC Eindhoven Fit op het programma. Tijdens deze laagdrempelige voetbalbootcamps wordt de cardio, spierkracht en voetbalvermogen van de deelnemers verbeterd. Wil je de sportschool en voetbal combineren? Dan is dit jouw kans! Klik hier voor meer informatie.

Seizoensopening Football Memories

Huub woont altijd de sessies van Football Memories bij.

Op iedere tweede en vierde donderdag van de maand komen FC Eindhoven-supporters samen om over de club en voetbal in het algemeen te praten. Zo kwam de transferzomer aan bod en discussieerden de aanwezigen over de topaankopen en de spelers die het Blauw-Wit hebben vervangen door andere kleuren. Iedere bijeenkomst wordt afgesloten met een quiz en borreltje. De aanstaande bijeenkomsten hebben we een paar speciale gastsprekers uitgenodigd. Ben jij benieuwd wie dit zijn? Kom dan een keer langs op een van deze dagen in het spelershome van het Jan Louwers Stadion.

Rondleiding door ons mooie Jan Louwers Stadion

De kinderen van Sportstuif hadden een ontmoeting met mascotte Woutje.

In de laatste week van september mocht FCE Foundation een wel heel jonge groep ontvangen. Bijna twintig kinderen van 4 tot 9 jaar kwamen met drie begeleiders van Sportstuif naar het Jan Louwers Stadion. Daar kregen ze van het team van FCE Foundation een rondleiding en voetbalclinic. Tijdens de rondleiding kwamen de enthousiaste kinderen mascotte Woutje tegen. Ze kregen een bidon en sleutelhanger van hem en maakten een groepsfoto.

Lijkt het jou ook leuk om een clinic te volgen en rondleiding door het stadion te krijgen? Neem contact op met foundation@fc-eindhoven.nl om te kijken wat er mogelijk is.

Amateurverenigingen uitgenodigd voor line-up

Iedere thuiswedstrijd mogen 22 enthousiastelingen met de spelers van FC Eindhoven en de uitploeg meelopen. Voorafgaand aan de wedstrijd tegen Roda JC waren verschillende voetbalverenigingen uit regio Eindhoven uitgenodigd. Jongens en meiden van RPC, Marvilde, RKVV Dommelen, UNA en RKVV Bergeijk. FCE Foundation nodigt, in samenwerking met de FC Eindhoven Academy, meerdere keren per seizoen amateurverenigingen uit om mee te lopen bij de line-up. Houd de mailbox dus goed in de gaten!

Rugdekking

Rugdekking is een nieuw project dat in oktober start bij FC Eindhoven. De afgelopen 1,5 jaar is er hard gewerkt om een sterke inhoud aan de deelnemers te bieden. In september stonden alle kennismakingsgesprekken op het programma met de deelnemers. Vol vertrouwen gaan ze een mooi traject aan waarbij ze uiteindelijk ook certificaten halen die in het kader van veiligheid staan.

Nieuwe collega’s

FCE Foundation heeft in september drie nieuwe gezichten, één medewerker en twee stagiaires, mogen verwelkomen! Zij stellen zich hieronder voor:

Ramon Petit tijdens zijn debuutwedstrijd voor de radio.

Beste Blauw-Witters,

Mijn naam is Ramon Petit en ik ben 23 jaar oud. Afgelopen zomer heb ik mijn studie SPECO Sportcommunicatie succesvol afgerond. Tijdens deze studie heb veel mooie dingen meegemaakt die aan mijn persoonlijke ontwikkeling hebben bijgedragen. Zo heb ik een halfjaar in Wenen gestudeerd, heb ik live radioverslag gedaan van onze stadsgenoot in de Champions League en schreef ik als freelance sportjournalist krantenartikelen voor onder meer het Eindhovens Dagblad.

Nu is het tijd om mijn vleugels uit te slaan en de FC Eindhoven Foundation te versterken waar ik een aantal projecten leid als Verenigingsmanager. Tijdens mijn werkweek vervul ik dezelfde functie bij FC Eindhoven AV, waarbij ik de verbinder ben tussen de club, vereniging en wijk.

Ik heb al veel Blauw-Witters ontmoet en kijk ernaar uit het Blauw-Witte bolwerk van de AV en foundation te vergroten!

Hallo!

Jurre van Asten.

Mijn naam is Jurre van Asten, ik ben 23 jaar en kom uit Udenhout. Ik zit in het vierde jaar van de opleiding Sportkunde op de Fontys in Eindhoven en loop mijn afstudeerstage bij FCE Foundation. Gedurende mijn stageperiode ga ik een adviesplan schrijven over hoe je bepaalde doelgroepen het beste kunt werven/behouden voor onze projecten. De eerste paar weken waren supergezellig en heb ik veel mee kunnen kijken. De reden dat ik voor FCE Foundation gekozen heb is omdat ik het prachtig vind om verschillende doelgroepen in beweging te krijgen. Dat gezegd te hebben hoop ik daar ook mijn aandeel in te hebben!

Robin Rijnders in actie als trainer bij FC Eindhoven.

Hallo allemaal,

Mijn naam is Robin Rijnders, 22 jaar en woonachtig in Heusden. Sinds september ben ik bezig met mijn afstudeerstage bij FCE Foundation. Tijdens mijn stage zal ik meewerken aan diverse projecten, waaronder Rugdekking en het ASML Schoolvoetbaltoernooi. De keuze voor FCE Foundation komt voort uit mijn jarenlange betrokkenheid bij de Academy van FC Eindhoven. Ik wil de organisatie nu vanuit een ander perspectief leren kennen. De eerste weken van mijn stage zijn erg interessant geweest. Ik heb al aan meerdere projecten mogen bijdragen en ben onder de indruk van de maatschappelijke impact die FC Eindhoven maakt. Ik kijk ernaar uit om de komende maanden mijn steentje bij te dragen en waardevolle ervaringen op te doen!