Lieder keert terug bij FC Eindhoven

Welkom terug, Mart!

Mart Lieder (33) is terug in Eindhoven bij de Blauwwitten, de recordspits zat sinds de zomer zonder club. Tot het einde van dit seizoen komt hij op amateurbasis naar FC Eindhoven.

Lieder keert dus terug in het Blauwwit waarin hij zo succesvol was. In 2016 kwam hij over van FC Aarau (Zwitsterland) na periodes bij onder andere Vitesse, RKC Waalwijk en FC Dordrecht. Vanaf het eerste moment begon Lieder met scoren voor FC Eindhoven, in zijn eerste seizoen maakte hij er 15 in 38 wedstrijden (+ 7 assists). Zijn meest spraakmakende seizoen was het seizoen 2017-2018, toen hij zich met 30 doelpunten in 31 wedstrijden tot topscorer van de Eerste Divisie kroonde. Hierna vertrok Lieder uit Nederland en speelde hij op het hoogste niveau van Denemarken voor SönderjyskE en Odense Boldklub. In het seizoen 2021-2022 kwam hij nog 4 wedstrijden uit voor FC Emmen.

Technisch manager Marc Scheepers over de rentree: “Mart heeft in het verleden voor onze club laten zien waartoe hij in staat is. De afgelopen seizoenen heeft hij minder gespeeld en de komende weken gaan we hem klaarstomen voor het echte werk. Met zijn ervaring en winnaarsmentaliteit kan hij iets extra’s toevoegen aan onze spelersgroep. Welkom terug, Mart!”

Mart Lieder is blij om terug te zijn: “Hier in Eindhoven heb ik de beste periode van mijn carrière gekend, daarom is het mooi dat ik hier kan terugkeren. Ik ga er alles aan doen om het komende halfjaar van waarde te zijn voor het team om onze doelen te behalen.”

Fotografie: Johan Manders | FC Eindhoven